Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Blev nästan lite chockad idag med riktigt bra bemötande som EBD i C på sk945 som åker just nu till Chicago. Pursern kom fram och hälsade med namn, ställde lite frågor om resemönstet och påpekade hur glada de var att jag reser med sas. Dessutom sjukt bra service på flighten.. Konstant påfyllning av dricka och ypperligt glada CC. Trevligt!

Rest senaste veckan 6 olika flighter i plus/C och har fortfarande inte märkt någon EBD reaktion ombord med namn eller fördelar på dom senaste tre åren som EBD..... Men plötsligt händer det kanske.

Rest senaste veckan 6 olika flighter i plus/C och har fortfarande inte märkt någon EBD reaktion ombord med namn eller fördelar på dom senaste tre åren som EBD..... Men plötsligt händer det kanske.
Samma här ....i C/Plus får du ingen reaktion.....men har haft det ett antal gånger i GO.....
Jag tror det har att göra med deras serviceupplägg.

Satt på 4C under onsdagens flygning mellan OSL - CPH. I stort sett fullt i PLUS, som sträckte sig till rad 6. Det som var anmärkningsvärt var att purser startade att dela ut polarbrödet hos mig, för att sedan gå till rad 1. Därefter kom hon tillbaka och frågade om jag ville ha en till. Kanske hungern bara lyste i mina ögon?

Satt i plus på SK 944 (ORD-CPH) i onsdags och bad om polarbröd. Jag ville ha det i stället för den vanliga middagen, men fick inte det och blev behandlat skitdåligt resten av flygningen.

Ingår det inte polarbröd i plus på långrutterna? , jag är även EBD.
Jag gjorde poänguppgrdering på flygplatsen från GO, dem kanske inte hade koll på att jag var Diamond...

Satt i plus på SK 944 (ORD-CPH) i onsdags och bad om polarbröd. Jag ville ha det i stället för den vanliga middagen, men fick inte det och blev behandlat skitdåligt resten av flygningen.

Jag gjorde poänguppgrdering på flygplatsen från GO, dem kanske inte hade koll på att jag var Diamond...
Jag och den gode @jumbooze hade en diskussion om detta. Han skickade mig en bild på polarbröd serverat på longhaul.

Blir allt mer intressant detta, den systematiska och ovärdiga behandling som SAS kabinpersonal tycks känna sig befogade att tillämpa mot EBD.
Ber man om en j*vla smörgås istället för en måltid så ska det väl inte vara så fruktansvärt svårt att ordna till. Ev. paragrafryttare som tycker att allt annat än en sittplats är orimligt behöver inte bemöda sig med att svara för jag tycker det har sjunkit till en så låg nivå nu. Jag har mer eller mindre blivit utskälld av CC för min "lojalitet" på ett flertal flygningar den senaste tiden och det är så långt ifrån acceptabelt man kan komma.

Toppen