Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Stod först i kön till boarding på OSL idag. Vi var ombedda att vänta lite eftersom de inte var helt klara än.

Då spatserar en medelålders man helt sonika förbi kön och ställer sig först. Jag blir helt häpen men till sist kommer jag mig ändå för med att säga "det finns ett koncept som kallas kö" varpå han svarar "jag trodde att ni inte hade priority...".

Lite magstarkt från någon som visserligen reste i plus men vad jag kunde se bara hade EBB (eller möjligen EBS - svårt att se skillnad på korten)

Måndag 2 Maj, ARN-LHR SK525
Pre-boarding utan koll på status, boarding helt utan koll på varken boardingkort, pass eller status, dock med ett utrop att det var prio boarding först. Halvtomt på planet för att det var röd dag i England så jag kan inte säga att det var något problem att få plats med väskan som det brukar vara måndag morgon...

Flög från Arlanda till Hamburg över helgen, via Kastrup på ditvägen. Det verkar inte finnas någon ambition till prioboarding för dessa flighter där man åker buss ut till planet.

På Kastrup fanns de fysiska förutsättningarna med två helt separerade gångar fram till dörrarna ut till bussarna i den gaten jag åkte ifrån.

Flög från Arlanda till Hamburg över helgen, via Kastrup på ditvägen. Det verkar inte finnas någon ambition till prioboarding för dessa flighter där man åker buss ut till planet.

På Kastrup fanns de fysiska förutsättningarna med två helt separerade gångar fram till dörrarna ut till bussarna i den gaten jag åkte ifrån.
I det läget fyller ju prioboarding ingen som helst funktion.

Toppen