Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Gällande om de informerar eller inte, så finns deras broschyr i glättat papper med EU-reglerna i, i ett ställe vid ticket office, med en titel likt "Om du är försenad" eller liknande. Så jag tycker nog att informationen är tillgänglig.

Jag gjorde mitt första claim häromveckan och hade svar efter någon dag om att 250€ var på väg.

Jag är lite nyfiken av mig, Lufthansa är väl svartlistad... en fråga eller påstående , om ett påstående av vem är dom svartlistad?
Inte av Råd & Rön i varje fall vilket torde vara det som avsågs. Däremot finns BA, FR, DY, AY, 9W, TK samt några till på den mindre smickrande listan över de som inte följt ARN:s rekommendationer...

Gällande om de informerar eller inte, så finns deras broschyr i glättat papper med EU-reglerna i, i ett ställe vid ticket office, med en titel likt "Om du är försenad" eller liknande. Så jag tycker nog att informationen är tillgänglig.
Varför gissa? Jag gick just förbi ticket office på Landvetter och kollade istället. Så här ser det ut, SAS och Lufthansas info bredvid varandra: rsz_wp_20160425_20_29_43_pro.jpg

Svartlistade finns väl knappast. Däremot är dom högt upp på Allmänna reklamationsnämndens lista:
Norwegian och Ryanair i topp på ARN-listan | Allt om Resor
Svartlistad är väl inte antalet anmälan, utan när nät man inte följer ARN utslaget.
När man slänger ur saker så måste man uppge källaren. Det är helt ok att skriva Lufthansa är svartlistad av vår familj, för mig är det att jag bara veta vilken svartlistning som åsyftad, helt ok om det är min granne eller dylikt, bara man hänvisar till något.

Svartlistad är väl inte antalet anmälan, utan när nät man inte följer ARN utslaget.
När man slänger ur saker så måste man uppge källaren. Det är helt ok att skriva Lufthansa är svartlistad av vår familj, för mig är det att jag bara veta vilken svartlistning som åsyftad, helt ok om det är min granne eller dylikt, bara man hänvisar till något.
Svartlistad som i att inte följa ARN rekommendationer men var inte helt säker om det var Lufthansa därav var påståendet ställt som en fråga, sitter på mobilen så kände inte för att google in länkar och kolla upp. Tänkte det finns det säkert någon med mer koll/tid som opponerar sig om jag kom ihåg fel, vilket jag hade :)

Varför gissa? Jag gick just förbi ticket office på Landvetter och kollade istället. Så här ser det ut, SAS och Lufthansas info bredvid varandra:Visa bifogad bild 51828

Det där är alltså information de är skyldiga att ge varje försenad passagerare (mer än 2h), inte information som de kan gömma någonstans i terminalen dit de flesta passagerare aldrig går. Sveriges HD är extremt konsumentvänlig, och det är orimligt att tro att "det fanns i terminalen om de bara gick bort från gaten och frågade i biljettbokningen" var ett acceptabelt svar på

"Passengers should be fully informed of their rights in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights, so that they can effectively exercise their rights." eller för den delen,

"An operating air carrier denying boarding or cancelling a flight shall provide each passenger affected with a written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with this Regulation. It shall also provide each passenger affected by a delay of at least two hours with an equivalent notice. The contact details of the national designated body referred to in Article 16 shall also be given to the passenger in written form."

Inte hela världen men, har det inte alltid ingått en müsli i PLUS? Flög till Tokyo igår och fick yoghurt men ingen müsli, har de tagit bort det? :(

Toppen