Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Jag önskar få till en träff på Skybaren på Radisson Royal Viking alldeles i anslutning till stationen.
Varannan torsdag har de Pop Up Kök med billiga smårätter. Finns utbut både på öl/vin och champagnefronten.
Inte för "Posh" inte för mycket "hak".
Fast som mitt schema ser ut nu så lär jag inte få till nåt före Midsommar...

Kul med så mycket diskussioner och bra förslag.
Finns det även intresse för att träffa teamet bakom businessclass? Ingen aning om det går att genomföra på ett bra sätt men kan alltid vidarebefordra frågan till ägarna.

De träffar vi har på monks i Stockholm är väldigt avslappnade. Det är absolut ingen fine dining, ölen ligger dock i den högre prisklassen (dvs ingen stor stark).

Det är väl i så fall känslan av att "alla andra känner varann" som gör att man avstår från att delta på träffarna. Kanske att det skulle hjälpa om det samlades till en träff en eller två gånger per år där man särskilt inviterar förstagångsdeltagare.
Jag förstår din känsla, var lite osäker på att börja gå men på de två träffarna jag varit på har folk varit väldigt öppna. Visst finns det ett gäng som går ofta och som känner varandra bra, men det betyder inte att man inte känner sig välkommen.

Det är väl i så fall känslan av att "alla andra känner varann" som gör att man avstår från att delta på träffarna. Kanske att det skulle hjälpa om det samlades till en träff en eller två gånger per år där man särskilt inviterar förstagångsdeltagare.

Jag har också tänkt tanken men problemet är att då träffar man ju bara en pytteliten del av de som brukar komma på träffarna och då är barriären fortfarande hög att gå på nästa, så jag ser faktiskt inte riktigt att det är lösningen.

Fast det skulle kännas mycket märkligt att uppge falskt namn när man skakar tass. Inte riktigt min stil i varje fall.

Om du dyker upp på en träff och säger "Hej, jag heter Kalle Karlsson" så kommer jag antagligen att ha glömt det efter 5 minuter. Säger du däremot "Hej, det är jag som är Delayed" så har jag något att relatera till och det brukar sitta betydligt bättre i hjärncellerna. (Du får gärna säga ditt riktiga namn också, men nick är viktigare för mig...)

För att svara på frågan tror jag osäkerheten inför hur en träff ser ut skulle kunna vara en barriär. Har man inte varit med är det så klart svårt att veta hur det är. Det skulle t.ex. kunna vara så att det ofta är en liten klick besökare som känner varandra ganska väl och där man som ny inte skulle känna sig välkommen. Även om det faktiskt inte är så tror jag att rädslan för att det ska bli så, eller att man inte ska passa in av olika anledningar gör att man kan dra sig för att åka. Att köra "förstagångsträff" som någon slags introduktion är i så fall kanske en god idé.

De inofficiella träffarna är väldigt avslappnade och man kan räkna med att det dyker upp allt från folk i shorts och sliten T-shirt till folk i kostym, allt beroende på vad man själv känner för. Alla är välkomna och jag tror ingen som dykt upp på en träff känt sig utanför efter att de satt sig ner. Min största ångest inför träffar är att det blir mycket folk och att jag knappt hinner prata med hälften...

Monks ligger väldigt (alldeles för) off
Det är viktigt att tänka på att det finns flera Monks i Stockholm.

Jag förstår din känsla, var lite osäker på att börja gå men på de två träffarna jag varit på har folk varit väldigt öppna. Visst finns det ett gäng som går ofta och som känner varandra bra, men det betyder inte att man inte känner sig välkommen.
Jo, det är ju svårt att undvika - vissa lär man känna bättre än andra efter ett tag. Tar väl en 2-3 träffar eller så...

Jag har lyckats få in tre träffar i Göteborg, två-årsfesten och nu senast Hong Kong. Tror att träffen i Göteborg var en av de första, hölls i mellandagarna och Jacob kom även ner. Skulle gärna vilja gå på fler träffar, eftersom det alltid är en go stämning och kul att träffa likasinnade. Jag har väl inte upplevt några barriärer eftersom alla som är här på forumet har (flyg)resande och allt som hör till som intresse, så det finns ju ett naturligt ämne att starta konversationen kring. Att det inte har blivit fler träffar för min del handlar mest om tajming. Jag diskuterade detta lite med @David när träffades i Hong Kong, att valet av dag inte alltid passar alla. Men jag tycker upplägget att alternera torsdagar och lördagar är utmärkt, någon gång passar det. Nu väntar jag bara på att tajma in en Stockholmsträff. Att jag lyckades med Hong Kong före Stockholm kanske säger en del om mitt resemönster:D Stockholm ligger ju lite avsides:p

Jag har lyckats få in tre träffar i Göteborg, två-årsfesten och nu senast Hong Kong. Tror att träffen i Göteborg var en av de första, hölls i mellandagarna och Jacob kom även ner. Skulle gärna vilja gå på fler träffar, eftersom det alltid är en go stämning och kul att träffa likasinnade. Jag har väl inte upplevt några barriärer eftersom alla som är här på forumet har (flyg)resande och allt som hör till som intresse, så det finns ju ett naturligt ämne att starta konversationen kring. Att det inte har blivit fler träffar för min del handlar mest om tajming. Jag diskuterade detta lite med @David när träffades i Hong Kong, att valet av dag inte alltid passar alla. Men jag tycker upplägget att alternera torsdagar och lördagar är utmärkt, någon gång passar det. Nu väntar jag bara på att tajma in en Stockholmsträff. Att jag lyckades med Hong Kong före Stockholm kanske säger en del om mitt resemönster:D Stockholm ligger ju lite avsides:p
Det säger bara att vi måste köra HK oftare! Jag och några till pendlar ju i princip på den destinationen. Har i år haft 11 resor JAN-MAY...

Att jag lyckades med Hong Kong före Stockholm kanske säger en del om mitt resemönster:D Stockholm ligger ju lite avsides:p
Off topic svar:
Så var det för mig till Beijing för ett tag sedan.
Jag besökte Beijing oftare än Stockholms innerstad.
Jag bodde/bor i Stockholm norrförort och jobbade i Arlandastad (då) så man åkte inte in till stan särskilt ofta.

On topic:
Vi lyckades att ordna en inofficiella träff i Hamburg också medan jag var i Tyskland.
Jag tycker om inofficiella träffar som sker annanstans än i Stockholm. Omväxling förnöjer säger man. :)

Det har varit nagra "near misses" for mig, nar jag jobbar i Stockholm aker jag nastan uteslutande hem senast torsdag eftermiddag. Med ett par smattingar hemma har det dessutom varit svart for mig att motivera en resa utover jobbresor. Jag har till och med missat i loungerna varje gang (mitt resemonster verkar inte tajma med er andra helt enkelt). Men nu blir det antligen dags, imorgon i GF. Visst ar jag nervos da jag aldrig traffat en livs levande BC:are forut, men om ni ar alltfor elaka sa antar jag att jag kan satta mig i andra anden av loungen...... Jag er mer radd att jag blir indragen i det har mer och borjar boka annu konstigare resor an nu :)

Iom att alla är så positiva så får jag väl statuera pessimist ;)

Jag känner att jag får mitt behov tillgodosett här på forumet, när det gäller just flygämnet. När jag umgås privat är detta ämne inte alls närvarande, och jag tycker att det är ganska skönt :) Sedan har mitt intresse för ämnet sjunkit allmänt, som ni säkert observerat av mitt minskande deltagande...

Hade jag haft lite mer fritid hade jag givetvis kunnat smita förbi någon gång, men nu tvingas jag alltid välja bort något annat om jag ska delta på Monks. Jag säger hela tiden att jag ska komma på en träff, men börjar nog inse att det kanske inte kommer ske :p

Toppen