Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Det köper jag, men det är ju inte alltid folk hälsar med namn heller.
"Hej, SNIFF!", "Hej, NN!" eller bara "Hej!/Tja!" har fungerat för mig i de flesta fall hittills i livet.

Min första resa var till Boeing som doktorn/Martin arrangerade. Det tyckte jag var skitskoj, och vill gärna se mer sådant. Farnborough var också väldigt kul (två gånger, missar tyvärr årets resa). Galleries-resan var ett mellanting, är kul att täffa folk men käns lite onödigt att åka till London för det.

Så när jag ser på mig själv så vill jag väldigt gärna kombinera träffen med någon aktivitet. Ut på Arlanda och se bagagehanteringen ungefär i ambitionsnivå. Mikkellerträffen var lite högre ambitionsnivå och var väldigt lyckad

Jag försökte själv dra igång en Ålandsresa, och vi fyra som åkte hade väldigt trevligt, men det var kanske för bökigt för resten. Synd, för ni missade fantastisk mat.

När Martin drog igång BC så var han aktiv med dessa träffar (som tyvärr svällde i ambitionsnivå så han kanske inte orkade med det). Men det gjorde oss som var med från start till väldigt sammansvetsade. Jag tror det vore nyttigt för BC att ta ett omtag med dessa (och se till att det blir en blandning av folk som kommer, hälften från gamla gardet och hälften nykomlingar, och strunta i eventuella "statuskrav").

• Gilla
Reactions: JSQ
Det är väl i så fall känslan av att "alla andra känner varann" som gör att man avstår från att delta på träffarna. Kanske att det skulle hjälpa om det samlades till en träff en eller två gånger per år där man särskilt inviterar förstagångsdeltagare.
Något vi får tänka på, vi kanske kan ha en specifik träff som uttryckligen är en "förstagångsträff" där vi försöker ha åtminstone 10 personer närvarande av de som brukar vara med.
Jag hoppas dock att alla känner sig välkomna på våra träffar och vill man pratar lite resor och allt runt omkring så är det ett väldigt trevligt sällskap.

Jag hoppas dock att alla känner sig välkomna på våra träffar och vill man pratar lite resor och allt runt omkring så är det ett väldigt trevligt sällskap.
Bodde jag i Stockholm hade jag dykt upp för länge sen. Ni verkar vara ett härligt gäng och jag är inte det minst orolig att jag inte skulle känna mig välkommen!

Nu bor jag en bra bit bort och då blir det både dyrt (flyg/hotell) och tidskrävande så det känns lite svårt att motivera detta för "enbart" en "pubkväll", hur trevlig den än skulle vara. Men vem vet, någon gång kanske det passar och då ska jag definitivt vara med.

Intressant fråga. Jag är förhållandevis ny här, har funderat på att dra på någon träff men har inte stämt med datum riktigt än så länge.

Något vi får tänka på, vi kanske kan ha en specifik träff som uttryckligen är en "förstagångsträff" där vi försöker ha åtminstone 10 personer närvarande av de som brukar vara med.

För att svara på frågan tror jag osäkerheten inför hur en träff ser ut skulle kunna vara en barriär. Har man inte varit med är det så klart svårt att veta hur det är. Det skulle t.ex. kunna vara så att det ofta är en liten klick besökare som känner varandra ganska väl och där man som ny inte skulle känna sig välkommen. Även om det faktiskt inte är så tror jag att rädslan för att det ska bli så, eller att man inte ska passa in av olika anledningar gör att man kan dra sig för att åka. Att köra "förstagångsträff" som någon slags introduktion är i så fall kanske en god idé.

Rent personligen hade jag tyckt det varit väldigt intressant med studiebesök på flygplats eller motsvarande, där man får se och förstå mer hur saker kring sitt resande fungerar "bakom kulisserna".

Jag hade varit rädd för att erkänna att jag har åkt 5 segment Ryanair den här månaden... Skämt åsido, jag ville gå på Malmö-träffarna, men de var alltid på onsdagar och då var/är jag upptagen.

Jag kan se att resonemanget "alla andra känner varandra" kan vara avskräckande.
Avskräckande kanske var lite starkt men detta kan absolut vara en faktor. Som "utomstående" vet man aldrig hur det utvecklar sig. Men det bästa är ju förstås att gå dit och bara köra på. Är det inte kul kan man ju gå därifrån som nämndes. Brukar ju iofs vara rätt svårt att inte ha kul när man dricker lite öl/vin/drinkar.

Att ha någon slags aktivitet som är relativt enkel men även intressant är alltid kul. Behöver inte vara relaterat till resor. En annan ide är att någon pratar en kort stund om ett annorlunda yrke eller hobby man pysslar med.

Intressant tråd! Jag har funderat på att vara med på någon Göteborgsträff vid tillfälle. Är egentligen ingen findrickare; hur brukar stämningen vara? Avslappnad eller mer finmiddag på michelin-restaurang?

Toppen