Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

Intressant tråd! Jag har funderat på att vara med på någon Göteborgsträff vid tillfälle. Är egentligen ingen findrickare; hur brukar stämningen vara? Avslappnad eller mer finmiddag på michelin-restaurang?
Kan bara svara för Stockholm.
Det är väldigt avslappnat, folk kommer och går.
Man får inte sådan finfin middag på Monks heller.
Det är ingen tvång att äta middag (jag vet inte hur det är på Göteborgträffar) så det går också bra att ta en drink bara.

För mig handlar det mest om lathet, är för bekväm för att ta tåget till Stockholm. Uppskattar dock att @SNIFF arrangerar träffar i Uppsala så att jag bara kan promenixa ner

Det låter bra, men bryta isen är inte alltid lätt för alla.
Som några skrev tidigare - "de känner varandra" och då är det lätt att tro att man ska känna sig lite utanför.
Sen det är inte alltid lätt att "bara" komma och gå om man inte bor i tex. Stockholm.

För min del är jag i Stockholm ganska ofta men över dagen bara och tar helst tåget hem vid 17-tiden.
Men, en gång ska jag med för att se folk försöker komma ihåg när jag presenterar mig som WTP ;)
Namnet valde jag hastigt när jag skulle in och ställa fråga om just wtp och tänkte inte att jag ska hamna i cw,c, j...-träsket :)

Jag har varit med på ett par resor, och de flesta av de events som har hänt i Uppsala, och det har varit mycket trevligt! Har funderat på att åka in på Stockholmsträffarna i Stockholm ibland, men Monks ligger väldigt (alldeles för) off för att jag skall få till det. Något riktigt nära centralen skulle öka chansen att jag kommer dyka upp. Jag har följt tråden om alternativa ställen att ha träffar på, men fokuset på ett riktigt högkvalitativt utbud verkar göra att det som är nära Sthlm C går bort :(

Jag har varit med på ett par resor, och de flesta av de events som har hänt i Uppsala, och det har varit mycket trevligt! Har funderat på att åka in på Stockholmsträffarna i Stockholm ibland, men Monks ligger väldigt (alldeles för) off för att jag skall få till det. Något riktigt nära centralen skulle öka chansen att jag kommer dyka upp. Jag har följt tråden om alternativa ställen att ha träffar på, men fokuset på ett riktigt högkvalitativt utbud verkar göra att det som är nära Sthlm C går bort :(
Ja, platser med "Stor stark" väljs bort direkt verkar det som. ;)

@jsn Det ligger max 10 min från centralen. Om du tar tåget från kungsbron sedan så är det väldigt smidigt.

upload_2016-4-22_11-38-46.png

För egen del chansade jag lite på att gå på en träff för ca 3 år sedan när jag var ganska ny som medlem (under 100 inlägg) och träffade ett glatt och öppet gäng - sedan har det blivit fler besök och evenemang!

Har funderat på att åka in på Stockholmsträffarna i Stockholm ibland, men Monks ligger väldigt (alldeles för) off för att jag skall få till det. Något riktigt nära centralen skulle öka chansen att jag kommer dyka upp.
Intressant definition på 'nära centralen'. Monks Wallingatan ligger typ 5 min från ARN Express...

Intressant definition på 'nära centralen'. Monks Wallingatan ligger typ 4 min från ARN Express...
4 minuter mellan Arlanda Express - Monks Wallingatan är väl för mycket att ta i, om du inte springer.

Från Arlanda Express huvudingången:
Screenshot20160422_02 GM.png

Från Arlanda Express ingången vid Kungsbron:
Screenshot20160422_03 GM.png

Ändrade mig från 4 till 5 min efter lite tänkande...

Dock hävdar jag att Google alltid verkar lägga på 30% mot mitt eget tempo. Så säger Google 7-8 min är det 5-6 min i snabb gång.

Toppen