Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Får väl bli så trots att man lärt sig att aldrig lita på vad kundtjänst säger ;) Tänkte om någon här hade erfarenhet av samma situation.
De kommer att försöka belasta ditt spärrade kort, och betalningarna kommer inte gå igenom. Om du inte agerar på något sätt. Vet inte hur de kommer att hantera det på betalo/Coop men antar att det kommer att bli besvärligt

De kommer att försöka belasta ditt spärrade kort, och betalningarna kommer inte gå igenom. Om du inte agerar på något sätt. Vet inte hur de kommer att hantera det på betalo/Coop men antar att det kommer att bli besvärligt
Å andra sidan slog det mig att jag har för mig att de brukar justera saldot på kortet, men att poängen får vara kvar. Förmodligen för att de missar det. Kanske kan vara någon tröst iaf - men just den detaljen ska du inte ringa och prata med dem om.

Å andra sidan slog det mig att jag har för mig att de brukar justera saldot på kortet, men att poängen får vara kvar. Förmodligen för att de missar det. Kanske kan vara någon tröst iaf - men just den detaljen ska du inte ringa och prata med dem om.
Det skulle ju vara en lite tröst om nu Betalo-betalningarna förloras. Återkommer med återkoppling från kundtjänst på måndag.

Det skulle ju vara en lite tröst om nu Betalo-betalningarna förloras. Återkommer med återkoppling från kundtjänst på måndag.
Som man kunde ana hade Coops kundtjänst ingen aning vad de skulle göra i detta ärende. De har nu skickat frågan vidare (fråga mig inte vart...) och svar kan dröja några dagar.

Såg dessutom att Coop haft mage att ta ut en avgift för ersättningskort på 80 kr efter att kortet spärrades. Fler som råkat ut för samma sak?

Som man kunde ana hade Coops kundtjänst ingen aning vad de skulle göra i detta ärende. De har nu skickat frågan vidare (fråga mig inte vart...) och svar kan dröja några dagar.
Återkopplar angående mitt problem med Betalo och Coop MedMera-kortet som spärrats pga skimming. Jag ringde som sagt Coop som inte visste vad de skulle göra- Lovade att återkomma vilket de gjorde för två dagar sen, men bara med informationen att "de jobbade på det och kommer återkomma". Jag kontaktade därför Betalo direkt som löste problemet snabbt och enkelt genom att lägga in mitt nya kort på mina kommande betalningar utan att jag behöver betala någon avgift. Coop har nu två dagar senare fortfarande inte kontaktat mig.

Betalo 1 - Coop 0

ps. Ersättningskortavgiften på 80 kronor lovade Coop iaf att plocka bort...

Toppen