Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Där hade jag tappat fattningen och fullkomligt skällt ut personen i fråga.

Jag kan ha viss förståelse för att detta var svårt och komplicerat när det var nytt. MEN DET ÄR INTE NYTT LÄNGRE - den personal som fortfarande inte kan reglerna bör nog snarast söka nytt jobb.

Jag var nära att ryta till, men tyckte samtidigt att det räckte med spektaklet de ställde till med genom att förlöjliga mig, och att jag således inte behövde förvärra situationen utan istället löser det i efterhand.

Det skulle vara intressant att veta vilken typ av utbildning/information CC mottar när nya regler och förmåner uppkommer. Otroligt vad många skilda uppfattningar det verkar finnas
JetTime får informationen via e-post har jag hört ombord. Senast i måndags rättade kabinchefen sin kollega med "har du inte läst mejlet med förtydligandet om de nya rutinerna?"

Efter att kontaktat Diamond-kundtjänsten får jag detta svar: "När det gäller just de korta rutterna som exempelvis Köpenhamn - Göteborg/Berlin/Hamburg så ingår ingen försäljning i SAS Go och det innebär även att det inte ingår fria drycker i SAS Go."

Vad ska man säga? Känns som om att jag lägger ned på riktigt nu, om det ska vara så svårt att fixa en smoothie och man måste ha olika förhållningssätt till Diamond beroende vilken rutt det gäller.

Efter att kontaktat Diamond-kundtjänsten får jag detta svar: "När det gäller just de korta rutterna som exempelvis Köpenhamn - Göteborg/Berlin/Hamburg så ingår ingen försäljning i SAS Go och det innebär även att det inte ingår fria drycker i SAS Go."

Vad ska man säga? Känns som om att jag lägger ned på riktigt nu, om det ska vara så svårt att fixa en smoothie och man måste ha olika förhållningssätt till Diamond beroende vilken rutt det gäller.
Så vad kundtjänst menar är att det är inte lastat / framtaget till försäljning och då kan man inte heller ge bort något? Eller hur skall man tolka det?

Jag tror att min upplevelse från igår måste hamna här. Jag har ett problem med Diamond / mitt kort, och ringde således kundtjänst. Efter att han (väldigt kompetent faktiskt) rådfrågat supervisor / IT i fem minuter så säger han att IT kommer maila mig och be om några uppgifter. Vi lägger på, och 10 minuter senare så kommer ett mail från IT där de ber om mitt lösenord till mitt konto, och att jag kan ändra till ett annat lösenord innan om jag inte vill ge ut mitt personliga. Mitt svar direkt blir att jag har lärt mig att man inte skall ge ut lösenord via mail. Svaret från IT var ju klockrent "ja, men det var ju därför du fick förslaget att ändra lösenord först". Det är ju perfekt, så om Microsoft mailar mig och ber om mitt lösenord till hotmail så kan jag glatt lämna ut det om jag ändrar det först?

Två frågor egentligen, varför behöver SAS IT gå in som användare på mitt konto, samt hur är säkerhetstänket på SAS IT-avdelning?

Så vad kundtjänst menar är att det är inte lastat / framtaget till försäljning och då kan man inte heller ge bort något? Eller hur skall man tolka det?

Det är lastat, det serveras i Plus. Men de menar, som jag tolkar det, att man inte serverar Diamond någon dryck i GO på dessa linjer. "Diamondförmånen" är alltså ytterligare begränsad beroende på vilken linje du flyger, hur personalen känner sig, om du har rätt kläder på dig etc. Listan kan göras lång.

Det är lastat, det serveras i Plus. Men de menar, som jag tolkar det, att man inte serverar Diamond någon dryck i GO på dessa linjer. "Diamondförmånen" är alltså ytterligare begränsad beroende på vilken linje du flyger, hur personalen känner sig, om du har rätt kläder på dig etc. Listan kan göras lång.
Förra SAS Pandion/Diamondevent hade jag en lång pratstund med VD Richard G, då jag bland annat tog upp smoothies. Känns som att det får bli en uppföljning på det samtalet denna gång. :)

Förra SAS Pandion/Diamondevent hade jag en lång pratstund med VD Richard G, då jag bland annat tog upp smoothies. Känns som att det får bli en uppföljning på det samtalet denna gång. :)

Ja, jag minns diskussionen. Men det handlar ju inte om smoothie, jag hade kunnat be om något annat. Vad vill de liksom? Vill de åtstadkomma konstant förrvirring, förnedring och ett allmänt missnöje i den aktuella gruppen?

Jag blir bara trött. För mig blir det bara tydligare att jag gör helt fel i att vara lojal och välja SAS.

Men det handlar ju inte om smoothie, jag hade kunnat be om något annat. Vad vill de liksom? Vill de åtstadkomma konstant förrvirring, förnedring och ett allmänt missnöje i den aktuella gruppen?

Jag håller med. Tänk vad mycket enklare det hade varit om kabinpersonalen hade haft en "det-löser-jag"-attityd som innebär att om en EBG/D vill ha en smoothie/något annat så löser dom det utan krångel. Ännu bättre om det vore sanktionerat av SAS i tydliga ordalag, i stil med "kunden är kung".

Toppen