Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flög OSL-ARN idag. 2x2 personer med EBG resp EBS i varje bokning.

När vi får våra boardingkort visar det sig att ingen av oss fått de platser vi bokade när vi gjorde bokningen för ganska länge sedan (och som var korrekta så sent som i helgen) utan vi har istället fått mittensäten på olika rader. Försöker prata med personalen på OSL som är väldigt ointresserade av att lösa problemet och bara hänvisar till att det är en full flight.

Väl ombord visar det sig att de flesta verkar ha fått helt andra platser än de som de bokat så antagligen har de skiftat till en annan flygplansmodell än vad som ursprungligen var tänkt.

Jag tycker dock det verkar väldigt konstigt att man inte kan seata personer med status och på samma bokning tillsammans och sätter EBGs i mittsäten. Jag är iofs inte förvånad när SKIT är involverade, men det här var inte speciellt snyggt skött.

Har upplevt det ett antal gånger på OSL-ARN. Får titt som tätt ett nytt säte.
Då jag är gnällig med val av säte så blir jag ofta lite småputt, men håller ändå tyst, med knuten näve i byxfickan förstås.

Champagnen tog slut i dag CPH-IAD trots att det inte var fullt i business. Det är ju ingen sensation, men intressant nog serverade de mousserande vin på stor flaska (samma märke som de vanliga småflaskorna) helt okommenterat när man bad om champagne till andra måltiden. Uppenbarligen fanns det plats att lasta sådana flaskor men inte champagne... Spartider?

Last edited:
Champagnen tog slut i dag CPH-IAD trots att det inte var fullt i business. Det är ju ingen sensation, men intressant nog serverade de mousserande vin på stor flaska (samma märke som de vanliga småflaskorna) helt okommenterat när man bad om champagne till andra måltiden. Uppenbarligen fanns det plats att lasta sådana flaskor men inte champagne... Spartider?
@simon_says91 åkte med SAS i helgen, logistiken hänger inte med i samma takt som han konsumerar Champangen, kan nästa ta gift att ni inte fick någon Caviar heller!

SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.

Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.

Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.

Riktigt, riktigt dåligt.

SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.

Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.

Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.

Riktigt, riktigt dåligt.
Vadå inte ingår på den rutten?! Hitta på egna regler verkar vara helt ok för CC.
Skicka in klagomål till sas, det där är ju långt ifrån ok.

Riktigt, riktigt dåligt.
Det där är under all kritik! Nästan läge att ladda upp med ett mejl till Anders inför pendlarmötet..?
Till och med JetTime har ju lärt sig vilka förmåner som ingår i Diamond...

Om inte Diamond-supporten kompenserar dig på ett ordentligt sätt, så blir jag upprörd på riktigt.

purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.
Där hade jag tappat fattningen och fullkomligt skällt ut personen i fråga.

Jag kan ha viss förståelse för att detta var svårt och komplicerat när det var nytt. MEN DET ÄR INTE NYTT LÄNGRE - den personal som fortfarande inte kan reglerna bör nog snarast söka nytt jobb.

@simon_says91 åkte med SAS i helgen, logistiken hänger inte med i samma takt som han konsumerar Champangen, kan nästa ta gift att ni inte fick någon Caviar heller!

Ber om ursäkt, jag flög i business på SK926 IAD-CPH 19 april och landa 20 april. Kan ha haft något med det hela att göra då jag flög cockpit 2 dagar tidigare och inte drack något alls då.

@011430121 mitt varumärke håller än! ;)

Riktigt, riktigt dåligt.

Det skulle vara intressant att veta vilken typ av utbildning/information CC mottar när nya regler och förmåner uppkommer. Otroligt vad många skilda uppfattningar det verkar finnas

Toppen