Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Sitter på en försenad SK983 i CPH och väntar på att planets loggbok ska hittas. Aldrig hört den förseningsanledningen tidigare...

Vet inte hur det fungerar på SAS men en misstanke är att the tech log måste också fyllas i i datanätet. Om det tex är bara en tech som har hand om 3 avgångar och det blir fel på alla dom så måste denne upp på sitt kontor för att releasa flygplanen per rapport i det nätverket.
Vet att det är frustrerande och beror på underbemanningen.

Mvh

Dagens cirkusnummer från CPH blir ganska intressant att följa, inte bara för att jag har nöjet att ha planen på min arbetslista, utan för att det just nu verkar vara lite snurrigt på vad som gäller...

SK997 ska flygas av OY-KBI och är försenat från 18:40 till 20:40, vilket i sig inte är något jättekonstigt, men när jag sen kollar SK995 så ska den också flygas av OY-KBI. Ska bli kul att se hur detta kommer lösas!

Kan rapportera mer om vad som händer när jag gått på mitt pass 15:00.

Dagens cirkusnummer från CPH blir ganska intressant att följa, inte bara för att jag har nöjet att ha planen på min arbetslista, utan för att det just nu verkar vara lite snurrigt på vad som gäller...

SK997 ska flygas av OY-KBI och är försenat från 18:40 till 20:40, vilket i sig inte är något jättekonstigt, men när jag sen kollar SK995 så ska den också flygas av OY-KBI. Ska bli kul att se hur detta kommer lösas!

Kan rapportera mer om vad som händer när jag gått på mitt pass 15:00.
Hur kan man kl 11 samna dag inte veta...nu förstår jag varför SAS beter sig som en vilsen tok :)

Toppen