Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Optiontown skapar oro i magen...

Jag reser ARN till LAX imorgon lördag den 16 april, fick uppg till Business (bekräftelse tidigare i veckan).
Min hemresa är redan den 17 april, i detta fall har Optiontown ännu inte återkopplat...

Jag får kanske ha is i magen fram tills på söndagen då avresan sker och åka lite tidigare till LAX incheckning för att uppgradera med poäng.
Expertflyer säger att SAS fortfarande vill sälja 7 säten i C på den flighten, så du borde ha chans att uppgradera på plats. Kom i tid, iom att det finns bloggare som får SMS om uppgradering och nappar.

Fick igenom uppgradering pa sondag, men jah kan inte valja sittplatser da jag far felmedellande om att jag ar inloggad i fel land vilken site jag an ar inloggad pa. Nagon ide hur man ska fixa detta? Ar pa semester sa undviver garna ett langt telefonsamtal med sas.
Detta är mycket enkelt löst genom att gå in på sas.dk och välja säte. Behövs ingen kundtjänst, busenkelt (och beror troligen på att biljetterna ställs ut av SAS i Danmark). Åtminstone har det fungerat för mig när det felet dykt upp sista 4-5 uppgraderingarna. :)

Tycker fortfarande att det är väldigt svagt av sas att ha så dålig framförhållning. Många bokar väl sina resor/uppgraderingar 1-11 månader i förväg. Att då informera om ett slutdatum för samarbete ca 2 veckor innan det tar slut är varken skäligt eller god sed. Beslutet att säga upp inte förnya avtalet måste ju ha fattats långt innan det kommunicerades till oss kunder......

Tycker fortfarande att det är väldigt svagt av sas att ha så dålig framförhållning. Många bokar väl sina resor/uppgraderingar 1-11 månader i förväg. Att då informera om ett slutdatum för samarbete ca 2 veckor innan det tar slut är varken skäligt eller god sed. Beslutet att säga upp inte förnya avtalet måste ju ha fattats långt innan det kommunicerades till oss kunder......
Om det gjordes det (och det borde det ju), så borde ju även OptionTown ha informerat om det. Till och med i första hand med dem, eftersom det var med dem vi slöt avtalet. Och där står det fortfarande ingenting... Men visst är det svagt av båda.

Jag fick ett mail igår från dem att min uppgradering gick igenom på en resa på måndag. Om jag läst rätt så är det väl först den 25:e april som de slutar samarbeta? Ser ingen ändring på min sas sida iaf..

Jag har fått det på mer eller mindre varje longhaul. Hjälper nog om du har telefonnummer inlagt i din eurobonus profil och har kortet registrerat på bokningen
Jag får det också på i princip alla. Inklusive när jag redan har blivit uppgraderad med optiontown eller som courtesy upgrade. Igår t.ex. SMS om att uppgradera från business till business för 2499kr. Jag hoppar över den, och sitter kvar i business...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen