SK940 landade 1h tidigt så även med förseningar finns det hopp om att komma i tid.
Är det samma kärra som flyger SK939 och isåfall hur kan den vara 1h sen?
Ah såklart. Tänkte inte på att turn-around blir längre med vändande kärra än med en väntande. Tack.De använder nog samma ja, eftersom den sista A330E (LN-RKU) inte satts i drift ännu. Så därför är den liten sen eftersom de inte slingar med EWR som vanligt, den flygs av en äldre A330. Man får hoppas att de får igång den sista A330E snarast
Jo. LAX är för långt för att klara med en maskin, och de gånger man måste göra det så blir det förseningar :-(Ah såklart. Tänkte inte på att turn-around blir längre med vändande kärra än med en väntande. Tack.![]()
Kan man räkna med att kanske få flyga den CPH-EWR på SK909 imorgon då ?Premiär för nya LN-RKU idag till EWR så situationen lättar lite.
Den maskinen kommer antagligen flyttas upp till Arlanda snarast så att den A340 som varit där sedan premiären till LAX kan flyttas ner till CPH igen.
Kan man räkna med att kanske få flyga den CPH-EWR på SK909 imorgon då ?Om de va därifrån den flyger premiären idag vill säga?
Jo kollade detta nyss och de är som du säger att dagens SK903 som är en A340 (renoverad) slingas om till SK910 ikväll och A330E som flyger SK909 idag blir SK904 på EWR och flygs till ARN.Förmodligen inte, då de lär slinga den tillbaka som SK904 ikväll så att alla fyra A330E är i drift på ARN-basen till de långa LAX och HKG-segmenten som ju slingas med EWR resp ORD... Men longhaul-förseningarna lär minska i omfattning i alla fall på Arlanda. Har inte koll på om CPH nu istället skickar ännu en A340 på kabinrenovering