[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

Jonas H skrev:Kollade upp några flighter på andra sträckor som skulle fungera och där det fanns tillgänglighet som Saver Award men icke, det fanns inget för EB där heller.Klicka för att utvidga...

Det finns undantag, t.ex. Flyg med Aer Lingus visas som saver award men går inte att boka med EB. Har du ett exempel?

agehall skrev:Pratade du svenska med agenten? Isåfall var det inte Tallinn.Klicka för att utvidga...
Svenska utan någon brytning alls så jag tror jag pratade med någon här hemma. Å andra sidan har jag för mig att jag pratat svenska med någon i Tallinn en sen kväll vid ett tidigare tillfälle.

RickardG skrev:Det finns undantag, t.ex. Flyg med Aer Lingus visas som saver award men går inte att boka med EB. Har du ett exempel?Klicka för att utvidga...
Det var till San Diego med SK och UA via LHR och IAD (samt tillbaka från LAX med UA och SK via LHR men så långt kom vi aldrig).

Jag har lyckats glömma:

1. Mitt lösenord till ANA Web, och

2. Vilket telefonnummer jag registrerade (eller snarare i vilket format).

För att få hjälp står det att jag måste kontakta service center, men jag hittar bara telefonnummer, ingen mailadress el kontaktformulär. Är det någon som sitter på en epostadress till ANA Milage Club Service Center? Tack i så fall.

Jonas H skrev:Det var till San Diego med SK och UA via LHR och IAD (samt tillbaka från LAX med UA och SK via LHR men så långt kom vi aldrig).Klicka för att utvidga...

Vilken sträcka var det som de hävdade inte hade platser? Vilket datum/flight?

RickardG skrev:Vilken sträcka var det som de hävdade inte hade platser? Vilket datum/flight?Klicka för att utvidga...
Vet ej vilken sträcka som var haken, det besked jag fick (som möjligen låter lite mysko i efterhand) var att det inte fanns några platser eftersom de "inte var släppta".

Har den senaste tiden fått "(Error Code:E_G02F25_0002)" - Någon annan som har samma problem?

Information

We apologize as the line is busy or we are currently performing maintenance. Please try again later.

If you are seeing this message repeatedly, please contact ANA. (Error Code:E_G02F25_0002)

Har reggat mig på Ana Sky Web och sökningen fungerar perfekt. Men när man har valt det sista leget så får jag hela tiden detta meddelande:

Nån som har nån idé om varför?

sk%C3%A4rmavbild-2016-03-12-kl-11-31-03-png.49616

Hej

När jag söker flighter via Ana Tool så har jag inte riktigt kommit underfund med vad som går att boka med EuroBonus-poäng.

Tar detta som exempel; jag söker London - Tokyo i First och får upp detta:

sk%C3%A4rmavbild-2016-04-14-kl-09-54-56-png.51375

Hur vet jag vilka ANA-flighter som går att boka med EuroBonus?

Impendill skrev:HejNär jag söker flighter via Ana Tool så har jag inte riktigt kommit underfund med vad som går att boka med EuroBonus-poäng.Tar detta som exempel; jag söker London - Tokyo i First och får upp detta:Visa bifogad bild 51375Hur vet jag vilka ANA-flighter som går att boka med EuroBonus?Klicka för att utvidga...

Mitt tips är united.com

Själv har jag hittad alla mina sista NH flights via united. Tycker det är smidigast, mycket bättre än ANA toolet.

Elberto skrev:Mitt tips är united.comSjälv har jag hittad alla mina sista NH flights via united. Tycker det är smidigast, mycket bättre än ANA toolet.Klicka för att utvidga...

Hej

Jag brukar använda United, men just på mina avgångar visar de endast tillgänglighet i Economy, medan ANA tools visar i business.

Man kan inte lita på tillgänglighet av flygbolag A:s flight som visas på flygbolag A:s webbsida.

Det är för att varje flygbolag ger bättre tillgänglighet av egna flighter till egna medlemmar.

Så om du vill boka bonusresa mef flygbolag B:s poäng, kolla på flygbolag C eller D (B eller andra)s webbsida.

Konkret svar:

Du ska inte lita på tillgänglighet av ANA flight som visas på ANA:s webbsida ifall du inte använder poäng från ANA konto.

Det är en del skillnad mellan ANA-tools och United när jag söker bonus-resor.

ANA-tool visar platser i business+economy med Asiana mellan LHR-ICN under julen.. men på United kommer det alternativet ej ens upp, finns inga platser alls med Asiana from den 20/12 (cirka) när man söker med United.

Kan man lita på ANA tool i denna fråga?

Kimmen00 skrev:Kan man lita på ANA tool i denna fråga?Klicka för att utvidga...
Om du ska boka med ANA miles så ja. Om du ska boka med United miles så ska du lita på United.

Om du bokar med något annat så är ingendera 100% säkert. Det är dock en stark indikation på att det skulle kunna finnas platser även för andra program.

agehall skrev:Om du ska boka med ANA miles så ja. Om du ska boka med United miles så ska du lita på United.Om du bokar med något annat så är ingendera 100% säkert. Det är dock en stark indikation på att det skulle kunna finnas platser även för andra program.Klicka för att utvidga...

Det var EB med 2-4-1 som syftades. Antar att man får ringa Tallin o se vad de säger..

Kimmen00 skrev:Det var EB med 2-4-1 som syftades. Antar att man får ringa Tallin o se vad de säger..Klicka för att utvidga...

United kan visa konstiga resultat om byten är inblandade. Bäst resultat får man om man delar upp sträcka för sträcka. ARN-LHR-ICN kan ge noll träffar, men man hittar om man söker ARN-LHR och LHR-ICN separat.

Hittar man tillgänglighet med ANA och United så är man normalt säker. Finns det bara i den ena får man chansa och ringa.

Japp. Söker alltid segment för segment. United hittar ej i detta fall. Men ana gör det. Får kolla med Tallin helt enkelt.

Back