Senaste nytt

COOP Medmera mer

Har försökt hänga med här, vilket kort är bäst att byta till nu? Har Skandiabankens VISA kort sedan tidigare.

Tänker på vardagsköpen, betalar ej räkningarna via Betalo längre. Har OKQ8 sedan tidigare, men det ger inte mycket cashback och nu när Coop Medmera Mer försämras så vette tusan vad man ska byta till.

Är bara EB Silver så där har jag inte mycket att hämta hem.

Har försökt hänga med här, vilket kort är bäst att byta till nu? Har Skandiabankens VISA kort sedan tidigare.

Tänker på vardagsköpen, betalar ej räkningarna via Betalo längre. Har OKQ8 sedan tidigare, men det ger inte mycket cashback och nu när Coop Medmera Mer försämras så vette tusan vad man ska byta till.

Är bara EB Silver så där har jag inte mycket att hämta hem.
Om det är Eurobonus du samlar till så borde du ha ett SAS-Amex.

Jag kommer ha kvar mitt COOP-kort för köp och kontantuttag utomlands. 0% valutapåslag och ingen uttagsavgift är fortfarande bra om man spenderar mycket utomlands. Om även det skulle försämras säger jag upp kortet direkt.

Skillnaden för mig blir att jag börjar använda SAS MC istället för COOP MC i Sverige i de butiker som inte tar Amex.

Undrar när ändringen kommer för SAS MC och för Amex? Jag tar för givet att de kommer även där.
Amex-korten täcks inte in av de nya reglerna förrän om ett par år.

Däremot återstår ju att se om de kan hålla uppe sina priser mot handlarna. Risken är väl påtagligt att många handlare slutar ta Amex om de inte frivilligt sänker priserna.

Usch, läste precis detta när jag fick min faktura. Så jävla tråkigt.
Har Coop MM mer och använder kortet hela tiden utomlands. Jag som också har Coop som närmast och bäst matbutik har verkligen haft nytta av det här kortet med de poäng jag har tjänat ihop utanför Coop. Nu funderar jag på att byta men bryr mig inte om EB eller Statoil. Att växla in den där -500 rabatten på Coop vid större matköp ganska så ofta är en härlig känsla.

Helvete då. Tanken är att kreditkort ska bli bättre och förmånligare, inte sämre och sämre.
Såg också att Standards kort "Mitt kort med sparränta" är borttaget från deras hemsida. De tvingar väl säkert upp mig till deras nuvarande, sämre kort när kortet förfaller om några år.
Trist utveckling.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen