Att kalla den "finaste" klassen på planet man åker för "Första klass" är väl ganska naturligt för oinvigda, men då borde de också referera till Lufthansa Business som "Andra klass" på t ex A380, vilket jag tror sker mer sällan.
Det har väl aldrig nämnts att man använt en 2-4-1 voucher för att uppgradera?Använda en 2-4-1 voucher för att uppgradera från Plus till business?
Min första reaktion: Går det?
Min andra reaktion: Vilket otroligt slöseri.
Skillnaden är ju dock att hon kallar det för first class när det inte är first class, man har helt enkelt benämnt det felaktigt.Jag kan lova att om en modebloggare hade läst några av de bloggar som medlemmar här skriver så hade de uttryckt sig "hur i hela friden kan han ha blåa skor till sina jeans utan att ha en accessoar med en accent-färg som bryter av".
Haha, läste lite i kommentarernaDet verste eksempelet er "pilotfrue" som giftet seg med en Norwegianpilot. De fløy - utrolig nok - Thai til Thailand på sin bryllupsreise. Hennes pilot-mann skriver også innlegg på bloggen, allikevel ble Thais Business Class kallt for "Vår bryllupsreise på FIRST CLASS!".
pilotfrue -
Hennes svar i kommentarfeltet på at det de fløy var business class, er "Det er tydelig at mange har hengt seg opp i dette, så la meg gjøre det enkelt: På Thai Airways var det to alternativer. Denne gang gikk vi for det beste. Det er vel ikke nødvendig å diskutere dette mer.."
Long live denial!
Jag har bekanta som entusiastiskt åker till London i Eco med frun på amex 2for1.Använda en 2-4-1 voucher för att uppgradera från Plus till business?
Min första reaktion: Går det?
Min andra reaktion: Vilket otroligt slöseri.
I call your bluff, ALL IN!Äh, det är väl bara larvigt att märka ord. För henne är detta första klass, en jävligt lyxig resa. Spelar väl ingen större roll. Kan tänka mig att jag skulle skratta lika mycket åt 95% av skribenterna här om de försökte skriva något om exempelvis poker, utan att för det skulle vara fel beskrivet utifrån dennes perspektiv.