toer00
Medlem
Men inte Oden?![]()
Som de flesta andra borde det ha det...
Men inte Oden?![]()
Är det nån här som fått tag på Peter än?Som de flesta andra borde det ha det...
Är det nån här som fått tag på Peter än?![]()
Om det är inkl. kringtjänster som hotell, hyrbil etc, brukar resebyråer har bättre avtal/deal (pris) än flygbolagen har.Som hängivet BC-fan sedan drygt ett år har jag själv talat mig varm för att inte använda annat än flygbolagen/hotellens egna sajter. Började dock fundera lite när jag satt i helgen och sökte på flyg + hotell till Miami i augusti. Jag fick fram ett pris med Lufthansa samt specificerat hotell på ca 80000kr för sex personer i 10 dagar. En kompis som sökte exakt samma flighter och hotell fick prisförslag på ca 60000kr. Har följt diskussionen i tråden så jag tror jag greppat de olika eventuella för- och nackdelarna en bokning via resebyrå kan medföra. Dock undrar jag hur prisskillnaden kan vara så pass stor? (Kanske finns i andra trådar, tipsa gärna i så fall)
Om det är inkl. kringtjänster som hotell, hyrbil etc, brukar resebyråer har bättre avtal/deal (pris) än flygbolagen har.
Ärendet gäller en kvinna från Trollhättans kommun som nyligen reste till Thailand tillsammans med tre andra personer.
Kvinnan beställde biljetterna ett halvår i förväg av resebyrån. Företaget skickade bokningsbekräftelse och en räkning på cirka 17 000 kronor, som kunden betalade samma dag.
Ett par dagar upptäckte [resebyrån] att de gjort fel: de hade bara tagit ut flygskatt för en av de fyra resenärerna. Kunden fick en ny räkning på drygt 7 000 kronor. Kvinnan betalade för att få ut biljetterna men hon var inte nöjd – firman borde stå för sitt misstag, ansåg hon.
När fallet hamnade hos ARN hävdade [resebyrån] att kunden fått korrekta uppgifter per telefon och borde ha insett att beloppet på räkningen var fel