Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Fick nej från OT på SK939 i morgon både i Plus och Business, men sedan kom ett SMS från SAS att jag kunde "Treat yourself on your flight to Los Angeles! Upgrade to SAS Plus for 999 SEK or SAS Business for SEK 2999. Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda Airport. Welcome to SAS!"

Reflektion:
1) Verkar som OT inte sitter på alla överblivna stolar i Plus/Business.
2) Synd att man inte han uppgradera via telefon (utan måste ske på plats. Jag ringde och frågade trots att det ju egentligen redan stod i klartext).

Fråga:
Får man fler baspoäng om man bokar via pengar eller är det bara komforten man betalar för?
 

toer00

Medlem
Man får poäng för den klass man blir uppgraderad till, ofta Z alt D...

Oavsett om du uppgraderar via OT eller SAS...
 
Last edited by a moderator:

Thornado

Medlem
Fråga:
Får man fler baspoäng om man bokar via pengar eller är det bara komforten man betalar för?

Man får poäng för den klass man blir uppgraderad till, ofta Z alt D...

Oavsett om du uppgraderar via OT eller SAS...

Nja, det här är väl inte sant?
Om man uppgraderar via OT så får man poäng för den nya klassen, men om man uppgraderar direkt med SAS på flygplatsen (oavsett om man gör det med poäng eller pengar) så får man poäng enligt ursprunglig bokningsklass.
 
Fick nej från OT på SK939 i morgon både i Plus och Business, men sedan kom ett SMS från SAS att jag kunde "Treat yourself on your flight to Los Angeles! Upgrade to SAS Plus for 999 SEK or SAS Business for SEK 2999. Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda Airport. Welcome to SAS!"

Reflektion:
1) Verkar som OT inte sitter på alla överblivna stolar i Plus/Business.
2) Synd att man inte han uppgradera via telefon (utan måste ske på plats. Jag ringde och frågade trots att det ju egentligen redan stod i klartext).

Fråga:
Får man fler baspoäng om man bokar via pengar eller är det bara komforten man betalar för?

Man får poäng för den klass man blir uppgraderad till, ofta Z alt D...

Oavsett om du uppgraderar via OT eller SAS...

Nej, det får man inte alls. Uppgradering via OptionTown ger poäng enligt högre klass, cash upgrade med SAS ger INTE högre intjäning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen