Senaste nytt

Gaffel i handbagaget?

När jag flög hem från Johannesburg så blev jag stoppad i bagagekontrollen på Heathrow som ville ta de två barnbestickset med djurmotiv på handtagen jag köpt airside på flygplatsen i Sydafrika. Efter lite tjafs fick jag behålla skedarna men de trubbiga knivarna och gafflar norpade de.

Vad är egentligen en babygaffel? Är det en gaffel man äter små barn med eller är det en gaffel som små barn äter med? Jag känner mig väldigt oinsatt här...
Det senare. Just denna är väl cirka en decimeter och är prydd av en liten ingraverad elefant.

Det där med rakblad är intressant, jag har ofta med mig en sk safety razor med riktiga rakblad, och det är aldrig några problem utan på ett ställe och det är på T5, nu undviker jag naturligtvis att flyga via Stockholm, men de tar dem, altid, att ha en vanlig rakhyvel med 87 blad är inga problem dock. Inte heller påpekandet att Pressbyrån säljer rakartiklar spelar roll... Dock vill alla se min rese-rakborste:

36454_3.jpg

Då den ser så farlig ut...

Vad är egentligen en babygaffel? Är det en gaffel man äter små barn med eller är det en gaffel som små barn äter med? Jag känner mig väldigt oinsatt här...
Den senare är nog den vanligaste definitionen även om den första nog förekommer i vissa kretsar... :)

Med tanke på att det är inga problem att efter säkerhetskontrollen gå och käka en biff med tillhörande steakknife som inte är omöjlig att sno med sig om man är lagd åt det hållet så är en gaffel ganska harmlös.

Toppen