Senaste nytt

COOP Medmera mer

Vet inte om jag missat svaret på den här frågan, men jag testar igen: Går det att betala räkningar på Betalo med sitt SAS EB MasterCard?

Skaffade Coop MedMera Mer vid årsskiftet enbart för detta syfte, men om jag nu får lika mycket poäng med mitt SAS-MasterCard så hade det varit smidigt ifall jag kunde betala räkningarna med det istället för med Coop-kortet. Som jag iofs borde kunna behålla året ut.

Vet inte om jag missat svaret på den här frågan, men jag testar igen: Går det att betala räkningar på Betalo med sitt SAS EB MasterCard?

Skaffade Coop MedMera Mer vid årsskiftet enbart för detta syfte, men om jag nu får lika mycket poäng med mitt SAS-MasterCard så hade det varit smidigt ifall jag kunde betala räkningarna med det istället för med Coop-kortet. Som jag iofs borde kunna behålla året ut.
Coop-kortet har en avgift på 1%, ordinarie pris för "övriga Visa och MasterCard-kort är 1,9%". Alltså knappast värt det.

Pris & korttyper - Betalo.se

60000 Coop-poäng för 10000 poäng hos Nordic Choice motsvarar en hotellnatt på de flesta hotellen på helgerna :)

30.000 ger 5.000 sen skaffar man ett Nordic Choice Club MasterCard och får ytterligare 3000 poäng
Hur fixar man sedan resterande 2000? (utan att bo på deras hotell)?

Vad kostar förresten Clarion Arlanda?

30.000 ger 5.000 sen skaffar man ett Nordic Choice Club MasterCard och får ytterligare 3000 poäng
Hur fixar man sedan resterande 2000? (utan att bo på deras hotell)?

Vad kostar förresten Clarion Arlanda?

Två hyror hos Hertz.
Eller använd Betalo så du får mer Coop-poäng att växla över. 60 000 Coop-poäng kostar 600 kr med Betalo, det kan det ju faktiskt vara värt...

Med Mera Mer-kortet omnämns (av Coop själva på hemsidan och här) ofta som "avgiftsfria kontantuttag" i utlandet.
Jag fick syn på en post i mitt kontoutdrag efter julens Asientripp:

upload_2016-3-30_7-5-54.png

Pratade med kundtjänst och undrade vad det var för något och fick beskedet att kontantuttag belastas med ränta. Står också på hemsidan när man tittar efter:

upload_2016-3-30_7-1-42.png

Så det är väl en sanning med viss modifikation att det skulle vara "avgiftsfritt"?

Vad man använder för räntesats för denna ränteberäkning är okänt.

• Gilla
Reactions: Gus
Med Mera Mer-kortet omnämns (av Coop själva på hemsidan och här) ofta som "avgiftsfria kontantuttag" i utlandet.
Jag fick syn på en post i mitt kontoutdrag efter julens Asientripp:

Visa bifogad bild 50795

Pratade med kundtjänst och undrade vad det var för något och fick beskedet att kontantuttag belastas med ränta. Står också på hemsidan när man tittar efter:

Visa bifogad bild 50794

Så det är väl en sanning med viss modifikation att det skulle vara "avgiftsfritt"?

Vad man använder för räntesats för denna ränteberäkning är okänt.
Sätt in pengar på kontot innan du åker, så slipper du räntan.

Toppen