SAS MC har fördelen att man kan betala sin studieskuld hos CSN med kortet och få poäng. Detta fungerar inte med Coop MMM. Avgiften för SAS MC är utifrån min erfarenhet enkel att förhandla bort. Själv sitter jag tills vidare med båda kortenFör EBG ja, för övriga är det dyrare än MMM. Sen har Coops kort inget valutapåslag, endast 1% på Betalo, gratis kontantuttag - men framför allt, kortet ger minst 10p men ända upp till 30p. Med kampanjer kan det ge ännu mer. Med SAS MC är det alltid exakt 10p. För mig är valet enkelt, trots att jag är EBG.
Sorry för en smula OT, men Trygg-Hansas månadsbetalning är riktigt dyr med effektiv ränta motsvarande 19,6 %. Ekonomen i mig gråter en smula. Alltså själva räntan är 13,7 %, men eftersom det är en avgift och inte en ränta som är avdragsgill blir motsvarande effektiv ränta 19,6 %.Gratis ( för guldmedaljernas) och e-fakturajust e-faktura är jag mest sugen på.... Trött på företag som saknar det.. (Läs Trygg-Hansas månadsbetalning samt Bahnhof)
Kan tipsa om att Bahnhof numera har e-faktura sedan ett par månader (tror det kom i Januari?). Så där kan du bocka av en från listanjust e-faktura är jag mest sugen på.... Trött på företag som saknar det.. (Läs Trygg-Hansas månadsbetalning samt Bahnhof)
Kan tipsa om att Bahnhof numera har e-faktura sedan ett par månader (tror det kom i Januari?). Så där kan du bocka av en från
Hej,
När man började med Coop var det för betalo + bra kurs.
Nu är båda dessa borta. Utöver mikrooprimeringar som nämns jämfört med andra kort (lite kontantuttag som man ändå kan ta på vanligt debitkort gratis, någon liten procent extra kontra något annat kort) - finns det ärligt talat en anledning till stt ha det kvar? Det är verkligen minimala fördelar kontra andra kort.
Möjligt att det är annorlunda för andra än jag (har liten spend utomlands) men jag kommer skicka det för att slippa kort i plånboken/autogiro/etc.