Senaste nytt

SAS Boston...status ?

Skulle inte 737-700 planet komma tillbaka efter ombyggnad? Den 737-800 som använts på sistone har ju haft lufthansa stolar och jag tolkade att den maskinen bara skulle flyga magra månader innan ordinarie kom tillbaka. Kanske har fel iofs.
Du har säkert rätt. Känns bara som att SK901/SK902 har gått som -800 länge nu medans -700 varit ute på vift, tex Sydpolen. Bilden någon länkade angående dagens avgång visade en -800 men längre än så har jag inte kollat upp.

Edit: Nyfiken som jag var gick jag in på Current Services | PrivatAir | Global leader in business aviation och kollade vad de flög för typer och åt vilka. Där var alla Lufthansas flyg 737-700 medans SAS står som 737. Kan det vara så att vare sig en -800 med gamla Lufthansastolar går tillbaka till Lufthansa eller inte så har man köpt ut stolarna från Lufthansa? Lufthansa själva behöver kanske inte några begagnade gamla stolar och det kanske är mer prisvärt än att byta tillbaka till Privatairs egna. Spånar fritt samt hemsidan visar fortfarande Newark och inte Boston för SAS räkning så den kanske inte är den säkraste källan.
 
Last edited:

pswe

Medlem
Enligt pressreleasen idag så är det -800 till en början. SAS-målade kärran (-700) kommer snart tillbaka med nytt inkråm.

Inledningsvis trafikeras linjen av en Boeing 737-800 med 92 säten. Därefter trafikeras den med en Boeing 737-700 med plats för 86 passagerare, varav 20 Business- och 66 Go-resenärer, som flygs av SAS samarbetspartner PrivatAir med ett plan i SAS-färger med ny kabinkonfiguration.
 

Gweilo_2

Medlem
Känns lite som att den hamnat helt i skymundan. Kan tänka mig att den inte är lika genomarbetad som andra senaste. Kom väl mer eller mindre till enbart för att Houston inte bar sig. Gör iof inte marknadsföring mindre aktuellt, snarare tvärtom dock kan man ju inte trycka på nya kabinen.

Håller med, det är lite "skunk works" över det hela, ungefär som om att dom testar och ser eftersom dom ändå har ett åtagande mot Privatair. Iofs är idén med små plan över Atlanten intressant att utvärdera, tänk Göteborg - New York m.fl.
 
Toppen