Senaste nytt

Hjälp från erfarna Japanresenärer önskas

Jag behöver tips. Kommer åka till Hiroshima och sen vidare till Kyoto men däremellan har vi en dag där vi kan besöka något annat ställe mellan dessa två städer. Behöver tips på vad? Sist vi var i Japan besökte vi massor av olika tempel. Det är inte uteslutet den här gången heller om det är spektakulärt men inte högst på listan.

Jag har kollat snabbt på Kobe och Osaka men ser inte att det finns något som direkt tilltalar mig. Tacksam för hjälp
Naoshima är ett tips som jag har fått. Har inte varit där själv än men skall dit senare i vår.

Benesse Art Site Naoshima

agehall frågade mig om var är bästa platser i Tokyo att se körsbärsblommor i vår.

Jag hittade denna Google Maps karta. Även om texterna är på japanska kan du se platser.
Rekommenderade platserna är markerade i rosa färg.

東京 お花見マップ (Bästa platser att se körsbärsblommor i Tokyo, på japanska)
jag är säker på att jag sett en länk med prognostisering om när blommningen kommer vara men hittar inte den nu

jag är säker på att jag sett en länk med prognostisering om när blommningen kommer vara men hittar inte den nu
Den här sidan?
さくら開花予想2016

Screenshot20160315_06 Sakura.png

Siffran på vänstra sidan av snedstrecket är månad och på högra sidan av snedstrecket är dag. (t ex 4/8 betyder 8:e april)

Fantastiskt, tack för hjälpen. Hoppas vi får se dom blomma. Lämnar landet den 29/3. Hoppas på lite varmare väder så det sätter fart.

3/18 i Tokyo, hoppas det håller kvar sig till 25-26 så systern får uppleva det

Står den 20:e för Tokyo. Jag åker hem den 19:e, betyder det att det är helt kört för mig, eller finns det en anledning att ta sig någonstans den 18:e?
Enligt samma sida, deras prognos är att Sakura (körsbärsblommor) blomning börjar runt 18:e mars i Tokyo och bästa perioden för körsbärsblomning är 26:e mars - 3:e april i Tokyo.

Screenshot20160316_01 Sakura.png

Jag är rädd att körsbärsblommor ser ut så här runt 18:e mars.
Screenshot20160316_02 Sakura.png.jpg

(Foto: GATAG, Creative Commons)

När de blommar fullt ut blir det så här:
Sakura.JPG

Last edited:
Toppen