Senaste nytt

Frågor om platstillgång på flighter

Hur ser det ut på
LH573
16 mars
JNB
FRA

Ev JNB - MUC samma dag im 573 ar full men jag vet inte LH nr dar
Tack for all hjalp

Hur ser det ut på
LH573
16 mars
JNB
FRA

Ev JNB - MUC samma dag im 573 ar full men jag vet inte LH nr dar
Tack for all hjalp
Kod:
LH 573
JNB 16/03/16 7:40 PM
FRA 16/03/17 5:25 AM
74H
Daily
87% / 14m
F2 A1 J4 C3 D2 ZL PC GL EL NL YL BL ML UL HL QL VL WL SL TC LC KC

Hittar ingen LH JNB-MUC, endast codeshare med SA.

Om vi tar ett konkret exempel: Jag ska hem från NYC med BA174 om ett par veckor. Jag har hållit lite koll på siffrorna för den flighten, mest för att se ifall det tar slut på plats i F eller inte. Hela flighten har länge haft usel tillgång men sista dagarna har tillgången på platser (i alla kabiner utom F) gått upp igen. Inga andra flighter den dagen har sett ut att vara speciellt slutsålda och min slutsats har därför varit att British Airways övervägt att ställa in den och därmed hållit ner på platstillgången. Nu verkar det som att man siktar på att flyga som planerat och då har man släppt på fler platser. Hade jag bara tittat på en mätpunkt för den flighten för en vecka sedan hade jag trot att det var helt kört att få plats på den men nu är det inga som helst problem. Hade jag velat göra en bokning idag på samma flight, hade jag även sett att det inte finns discounted business på den flighten men att det finns på flera andra samma dag.

Och idag är ekonomi helt nollat men CW och F ser ganska öppna ut - något är skumt med den där flighten, men det är en bra illustration på hur flyktiga dessa siffror är.

Nja det kan stämma ganska bra det var fullt på flighterna hemåt när vi kom ner.
En de ovana resinärer fick lite hjälp av mig att stå på sig.

De skulle till ZRH med planet vi kom ner med men det var fullt. När jag föreslog att de åker över FRA eller MUC blev de glada och swiss agent ville mörda mig.
Resultat min confirmed billjet på morgon planet fanns inte mera. Sorry sir nothing I can do.....

Last edited:
Någon vänlig själ som kan kolla platstillgång på

2016-10-17

09:35 - 13:50 Köpenhamn, Kastrup (Terminal 3) - Miami, Miami International
SK953 Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Airbus Industrie A330-300

Någon vänlig själ som kan kolla platstillgång på

2016-10-17

09:35 - 13:50 Köpenhamn, Kastrup (Terminal 3) - Miami, Miami International
SK953 Trafikeras av: Scandinavian Airlines | Flygplanstyp: Airbus Industrie A330-300
Så här ser det ut idag.
Kod:
SK  953 
CPH 16/10/17 09:35 
MIA 16/10/17 13:50 
333
C9 D9 Z9 R0 J0
Y9 S9 B9 P9 A9
E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T0 O0 G9 N0

Vad betyder 9? Har inte riktigt förstått vad det är man ser i den listan med bokningsklasser och siffror. Finns det någon lathund att plöja igenom här på forumet?

Det betyder att det finns 9 (eller flera) platser till salu.

Men om du nu inte förstår informationen du efterfrågade, vad hade du tänkt dig att få ut av den? (Jag är genuint intresserad, inte ironisk!)

Toppen