Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Rätt eller fel?

Hittade tre stycken UA first class t o r ZUR - IAD i juli/augusti med anslutning till ARN i business/plus. Blev så uppspelt att jag raskt uppgraderade befintlig TATL bokning i business (ut med Swiss och hem med UA).för en en merkostnad av 60 000 poäng (2 st 241) och ca 5 000 SEK. Har inte rest UA First tidigare. Som sagt rätt eller fel?

Rätt eller fel?

Hittade tre stycken UA first class t o r ZUR - IAD i juli/augusti med anslutning till ARN i business/plus. Blev så uppspelt att jag raskt uppgraderade befintlig TATL bokning i business (ut med Swiss och hem med UA).för en en merkostnad av 60 000 poäng (2 st 241) och ca 5 000 SEK. Har inte rest UA First tidigare. Som sagt rätt eller fel?
Huruvida det är värt poängen (eller är rätt/fel) låter jag vara osagt, men vad som rapporterats tidigare är att UA First inte på långa vägar är i närheten av First på tex Lufthansa och Swiss. Har själv inte testat swiss business men jag antar att united first är lite bättre. Skillnanden blir ju bara ca 20k poäng och 1600 kronor per person och det kan det ju kanske vara värt för uppgradering till First båda vägarna.

Rätt eller fel?

Någon skrev på forumet att UA First är "världens bästa business class".

I mina efterforskningar så sprang jag på den här. Helt hysteriskt kul även om det kanske inte var avsiktligt...

"if you have a bad meal and want it to taste good just put some Habanero sauce on it" Classy! :D :D

Alltså är gubben på allvar eller ;) i brist på annat säger jag bara LOL.

"This fish is almost raw.........there must be wasabi somewhere there."

Någon skrev på forumet att UA First är "världens bästa business class".

UA F är väl en produkt som länge diskuterats om nedläggning av bolaget så det säger väl en del om satsningen. Tror förvisso att de smått kosmetiskt uppdaterat saker som den fantastiska golf amenitykittet. Säkert en riktigt bra businessprodukt i jämförelse. Ha inte för höga förväntningar bara så blir det nog en bra upplevelse.

Btw en liten reserapport för produkten efteråt vore kanon ;)

Uniteds First är en restprodukt sedan sammanslagningen av United och Continental, där det ena bolaget hade First och det andra inte. Jag kan inte påstå att jag är jätteimponerad av Uniteds First, den är ungefär som businessprodukten. Lite mer mat, annat amenity-kit osv. Har förvisso bara åkt deras business där det inte funnits First, och då kallas den för BusinessFirst. På flighter som har First så kallas businessen bara för Business, så där kanske skillnaden är större på så vis att businessen är sämre?

Toppen