Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Verkar som om inventory har en fördröjd uppdatering. På ena rutten visade den åtta lediga platser i business till detta pris. Efter att jag bokat så visade den fortfarande åtta lediga platser i business till detta pris. (award best price)

Undrar när inventory uppdateras, och om det är så att awardplatser finns bokningsbara fram till nästa inventoryuppdatering oavsett hur många award som bokas?

Undrar när inventory uppdateras, och om det är så att awardplatser finns bokningsbara fram till nästa inventoryuppdatering oavsett hur många award som bokas?
Tidigare så har inventory minskats direkt vid bokning. I höstas försökte jag testa att boka två C-klass samtidigt fast från två olika konton för att försöka knipa två platser när det bara fanns en ledig. Fungerade inte :(
Edit: awardplatser då såklart, köpebiljetter fanns det gott om.

Du låter som om det var överraskning att det inte fanns tillgängliga awardplatser under högsäsong.

Nej inte överraskad men hoppades på att det kanske dök upp något säte men det verkade som att 17e var sista dagen som gick att boka oavsett klass eller destination på longhaul flighterna..

Man hoppas ju på lite tur med tillgänglighet nu när det är så "dålig" jul ledighetsmässigt ;-)

Du låter som om det var överraskning att det inte fanns tillgängliga awardplatser under högsäsong.

Men det här verkar inte bara vara att det är slutsålt. Det finns verkligen inte en enda tillgänglig plats till någon av alla långdistansdestinationer från den 18:e december till och med 9:e januari. Och detta bara några minuter efter att platserna i Plus släpptes i eftermiddags. Jag kan inte tänka mig att det är så populärt att åka iväg på bonusresa måndag 9:e januari men inte alls attraktivt dagen efter då det finns mängder av platser att boka.

Toppen