Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag planerar att åka ARN-HND-BKK-KUL tor i April. Blir borta drygt en vecka. Jag har under de senaste veckorna kollat och det finns nästan alltid tillgång till Lufthansa F från FRA inom 14 dagar. Är det bäst att göra en bokning för en resa i April nu och boka FRA-HND i ekonomi och sedan ändra till F närmare avgång?

Anledningen skulle vara att jag viill testa ANA F på hemresan och det verkar vara svårt med platser om man bokar tätt inpå.
Hittar du ANA F hem nu skulle jag boka detta nu med resa i economy/business på utresan och sedan hoppas på att kunna ändra bokningen till First när det närmar sig.

Jag planerar att åka ARN-HND-BKK-KUL tor i April. Blir borta drygt en vecka. Jag har under de senaste veckorna kollat och det finns nästan alltid tillgång till Lufthansa F från FRA inom 14 dagar. Är det bäst att göra en bokning för en resa i April nu och boka FRA-HND i ekonomi och sedan ändra till F närmare avgång?

Anledningen skulle vara att jag viill testa ANA F på hemresan och det verkar vara svårt med platser om man bokar tätt inpå.

Mod Edit: Ändrat ordet för "ekonomiklass" till ett mer passande ord
Absolut boka allt nu och ändra sedan. Risken är stor att tillgången på anslutningar är borta närmare avgång.

Tack för bra tips och info. Hade tänkt åka i mitten av april och då är kanske tillgängligheten något bättre.

Går inte så bra för mig... Känns som det finns så många options på att få till en kreativ routing så det blir ingenting. Men jäklar vad tid det tar ändå ;)

Hade varit kul att få in Lufthansa F och även Thai eller Asiana F men det verkar inte helt enkelt. Om någon har en idé om en routing ( som även går att övertyga sambon om...) i F som kan gå att få till så tipsa gärna!

Var spelar inte så stor roll egentligen, har själv sökt på JNB, SIN, ICN, NRT/HND, BKK, HKT mfl

Ok då är jag med. Hur är det med att uppgradera till First från Business med pengar? Förekommer det vanligtvis?
Säg att jag har bokat en business biljett med poäng på en rutt med first class cabin och vill betala upgrade till first för cash.
Det kommer inte att gå om du syftar på Lufthansa, det finns inget underlag att beräkna fare difference på din biljett då det är en bonusbiljett och därför kan du inte uppgradera med pengar.

Går inte så bra för mig... Känns som det finns så många options på att få till en kreativ routing så det blir ingenting. Men jäklar vad tid det tar ändå ;)

Hade varit kul att få in Lufthansa F och även Thai eller Asiana F men det verkar inte helt enkelt. Om någon har en idé om en routing ( som även går att övertyga sambon om...) i F som kan gå att få till så tipsa gärna!

Var spelar inte så stor roll egentligen, har själv sökt på JNB, SIN, ICN, NRT/HND, BKK, HKT mfl

Vad letar du efter, typ? När ska du resa? Ni är två personer?
Kom ihåg att LH F syns inte tidigare än 2 veckor innan avgång.
Jag brukar hitta lätt platser med NH till TYO. TG är också enkelt. Men du hittar ingeting?

Tillgång på FRA till ICN eller HND med Lufthansa F är bra. Också rätt bra med Aisana samt ANA. Under hela April är dock tillgång HND eller NRT med TG till BKK väldigt dålig. Det är väl som @DrMiles nämnde beroende på festligheterna i Asien.

Det kommer inte att gå om du syftar på Lufthansa, det finns inget underlag att beräkna fare difference på din biljett då det är en bonusbiljett och därför kan du inte uppgradera med pengar.
Vid cash upgrade vid överbokning spelar det ingen roll vilken fare basis du har. (ja, awards har en fare basis den också)
Det är först till kvarn. Normalt har de en skylt vid incheckning.

Vad letar du efter, typ? När ska du resa? Ni är två personer?
Kom ihåg att LH F syns inte tidigare än 2 veckor innan avgång.
Jag brukar hitta lätt platser med NH till TYO. TG är också enkelt. Men du hittar ingeting?
Jo mendet får bli LH F till första bästa jag hittar helt enkelt. Tänkte åka över påsk så de dyker väl upp strax

First platser har öppnats upp för min utresa nu med Lufthansa men det känns som jag vill veta om det finns platser i first på A380 från Houston hem innan jag bokar. Hade ni vågat vänta 5 dagar för att boka platsen på utresan? Känns tungt att betala 20.000 poäng om jag ej får med hemresan...

Toppen