Senaste nytt

Vilka svenska Michelinkrogar har du besökt?

Vilka svenska Michelinkrogar har du besökt?

• Total voters
    81
Sprängde till sist spargrisen för en kväll på Fäviken innan jul och det lyckades på något sätt vara över de väldigt högt ställda förväntningarna. Gott, spännande, fantastiskt trevlig service, avslappnat och nog var man mätt efter 29:e rätten när man ragglade iväg mot bastun med lite gårdsgjort godis och diverse dryck.

Sprängde till sist spargrisen för en kväll på Fäviken innan jul och det lyckades på något sätt vara över de väldigt högt ställda förväntningarna. Gott, spännande, fantastiskt trevlig service, avslappnat och nog var man mätt efter 29:e rätten när man ragglade iväg mot bastun med lite gårdsgjort godis och diverse dryck.
får man fråga vad det landar på isch? funderar på o bjud med damen, o då kan ju vara br o veta lite ungefär =)

får man fråga vad det landar på isch? funderar på o bjud med damen, o då kan ju vara br o veta lite ungefär =)

Mat och dryck kostar ungefär 4000:- per person, vi bodde också över vilket kostade 2500:- vilket gissningsvis går att lösa billigare med taxi och boende i Åre/Järpen. Så det blir ju en rejäl summa, vi är inga höginkomsttagare direkt, men eftersom vi var där i nästan ett dygn så blir det något helt annat än bara en måltid.

Mat och dryck kostar ungefär 4000:- per person, vi bodde också över vilket kostade 2500:- vilket gissningsvis går att lösa billigare med taxi och boende i Åre/Järpen. Så det blir ju en rejäl summa, vi är inga höginkomsttagare direkt, men eftersom vi var där i nästan ett dygn så blir det något helt annat än bara en måltid.
Det är just det - göra det till en upplevelse för livet. Jag har budgeterat för i runda slängar 9000 kr för Fäviken med resa, boende, mat och dryck.

Har ätit lunch fyra-fem gånger på Edsbacka under våren, mest för att jag jobbar i närheten. Funkar bra som lunchställe om man är i krokarna & deras veranda är trevlig sommartid.
Stort plus för deras jättestora portion med hemlagade köttbullar och potatismos. Men - mycket, mycket - långt från Michelinklass.

Nu har inte Edsbacka varit en Michelinkrog på ett bra tag och den nya regin hade aldrig några ambitioner att nå dit så det är lite orättvist att jämföra mellan Wärdshuset och Krogen...

Dock har Edsbacka Wärdshus nu stängt ner restaurangverksamheten för gott - så nu är det verkligen inte värt att åka dit :(

Bor i närheten och tyckte det fungerade bra som lite lyxigare vardagsmiddag i synnerhet på verandan en varm sommarkväll.

I övrigt har jag bara ätit på Sjömagasinet av krogarna listade ovan. Har för mig att F12 var stjärnkrog på den tiden jag var där (15 år sedan?)

Jag har ätit på alla de svenska tvåstjärniga. Fäviken var, som någon tidigare skrivit, störst som helhetsupplevelse.
Frantzén är jag inte så förtjust i.
Oaxen var härligt för det var som att komma till en internationell miljö mitt i stan. Lagom mycket nytt, otroligt vällagat.
Matbordet i Matsalen var en toppenupplevelse som jag rekommenderar alla att försöka boka om man gillar den där grejen med att småprata med andra gäster under måltiden.

Har hört lite olika omdömen om Sushi Sho, men det kan ha att göra med för höga förväntningar på ett litet, närmast hål-i-väggen, hak. Fråga till er som ätit på bättre sushi-ställen i asien; hur står sig Sushi Sho i konkurrensen?

Toppen