Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har någon annan varit med om att bli uppringd av OptionTown?
Jag ska åka SK945 ARN-ORD nu på fredag och har anmält mig till OT för uppgradering till business (men inte Plus). Fick just ett samtal från OT från ett nummer i Massachusetts (med personen sa att han ringde från Washington). Personen jag pratade med sa att det såg svårt upp med uppgradering till C så han undrade om jag inte ville teckna mig för Plus också. Eftersom jag ju redan hade kollat på priset för detta och bestämt mig för att det inte var värt det så tackade jag nej även nu. Han ville då förklara att det var billigare med uppgradering till Plus och att jag får tillbaka mellanskillnaden om jag bara uppgraderades till Plus.
Tackade ännu en gång nej och då sa han att de skulle se vad de kan göra och att vi får hoppas på det bästa.

Expertflyer visar följande tillgänglighet på flighten, så verkar ju inte direkt tokfullt i C (ja, jag vet att man inte kan använda dessa siffror för att veta hur många lediga stolar det finns, eller ännu mindre hur stora chanserna för OT är).
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9

Samma hände mig. Jag avstod och det blev ingen uppgradering

Sökt i tråden och på deras sida men hittar inte svar på min fråga

Flyger nästa vecka till Hong Kong och ansökt om Business dit och Plus hem, om det blir så att jag får avslag från OT för resan dit tex 3 dagar innan, kan jag då lägga in en ny OT för Plus dit eller är det kört när man väl fått avslag att göra en ny förfrågan?

Vill inte göra det innan jag får svar för anser inte att värdet ligger riktigt där (ca €240 nu för Plus när jag tidigare betalat ca €350 för Business)

Sökt i tråden och på deras sida men hittar inte svar på min fråga

Flyger nästa vecka till Hong Kong och ansökt om Business dit och Plus hem, om det blir så att jag får avslag från OT för resan dit tex 3 dagar innan, kan jag då lägga in en ny OT för Plus dit eller är det kört när man väl fått avslag att göra en ny förfrågan?

Vill inte göra det innan jag får svar för anser inte att värdet ligger riktigt där (ca €240 nu för Plus när jag tidigare betalat ca €350 för Business)

De gånger jag har fått avslag så har det inte fungerat att lägga in en ny förfrågan.

Fick ett avslag på min OT förfrågan imorgon till HKG hade sökt från GO till Y alternativt C, men det blev ett nej, får se returen på måndag hur det blir med den förfrågan.
Har haft dålig utdelning i år.
EWR-ARN Från M-C OK i januari
CPH-NRT Från M till Y alt C Nej i feb
NRT-CPH -----"--------- Nej i feb
ARN-ORD -----"---------- Nej i feb
ORD-ARN -----"---------- Ja i feb Fick M till Y
ARN-HKG -----"---------- Nej i mars
HKG-ARN -----"---------- ? i mars
Detta har hittills blivit en uppgradering i 33 % av "försöken".
Har dock uppgraderat mig med poäng på samtliga flygning till C för utom den första där jag redan hade fått en uppgradering.

Har någon annan varit med om att bli uppringd av OptionTown?
Jag ska åka SK945 ARN-ORD nu på fredag och har anmält mig till OT för uppgradering till business (men inte Plus). Fick just ett samtal från OT från ett nummer i Massachusetts (med personen sa att han ringde från Washington). Personen jag pratade med sa att det såg svårt upp med uppgradering till C så han undrade om jag inte ville teckna mig för Plus också. Eftersom jag ju redan hade kollat på priset för detta och bestämt mig för att det inte var värt det så tackade jag nej även nu. Han ville då förklara att det var billigare med uppgradering till Plus och att jag får tillbaka mellanskillnaden om jag bara uppgraderades till Plus.
Tackade ännu en gång nej och då sa han att de skulle se vad de kan göra och att vi får hoppas på det bästa.

Nähä, det blev ju (föga förvånande efter det telefonsamtalet) ingen uppgradering den här gången heller, trots att jag till och med försökte med att använda en ny mailadress. Precis som föregående talare har jag haft mycket dålig utdelning på OT på sistone.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen