Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker hem imorgon och i GO där vi sitter finns det just nu 5 platser som inte är tagna. C är i stort fullt och plus halvfullt (enl EF).
Ni får den bästa kabinchef man kan tänka sig Monica, hon kommer att jobba i M samt en CA som heter Eva de är endast dessa som är ARN baserade övriga har CPH bas. Dessa två gjorde att vår resa blev en 5* resa. Hälsa dem det! De vet mitt förnamn.

Fick just ett till mail från OT. Först förvirrade det mig väldigt när jag såg att det stod "Congratulations! You have been upgraded to SAS Plus ...".
Jag hade ju redan fått avslag på ARN-ORD, och det kändes lite väl tidigt att få besked för söndagens hemresa. Hemresan går dock ORD-CPH-ARN och detta var uppgradering för benet CPH-ARN (som jag egentligen inte hade någon plan på att uppgradera, men råkade bara klicka i den rutan också av misstag när jag skickade in OT).

Min losing streak på longhaul fortsätter. Avslag på ORD-CPH imorgon. Eftersom det är en A340 med gamla kabinen som ska flyga den så hade jag trott att det var rätt så goda möjligheter att få igenom uppgraderingen där (fler platser i C, borde vara mindre tryck på uppgraderingar med gamla kabinen).

Intressant. Hade trott att det skulle ha varit tvärtom med hänsyn till den tidiga avgångstiden från HKG.
Tror d fanns 2 platser kvar i plus i morse, kanske 2-3 i eco å i biz vet jag int då jag inte orkade tjuvkika in dit. Det låg dock en inplastad lapp om möjlighet att uppgradera framme vid inchecknings disken så kanske d fanns ngt ledigt!?

Tråden är 400s lång och jag orkar inte leta, så dum fråga kanske men kan man köra en optiontown på en SK-flight bokad på expedia?
Flighten har ett SK-flightnummer, EJ codeshare.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen