Senaste nytt

Fredagstråden™

Äntligen fredag, sex timmar till boarding.

20160226_131727.jpg 20160226_132041.jpg 20160226_132648.jpg

Välkomnar fredagen och slutet på februari. Snart dags att besiktiga leksaksbilen och låta de första vårsolstrålarna värma den zuffenhausiska plåten!

Adjöss vintern!

Mörkret sänker sig utanför huset vid Västersjön i Hallandsåsens södra sida. Packar klart inför veckans skidäventyr i Tyrolen med hustru, son, sonens flickvän och två goda vänner. Hotell Alpenhof i Gerlos går nämligen inte av för hackor. Spa i toppklass, en buffe som gör att man är mätt en månad (minst) efter hemkomst och förhoppningsvis bra skidåkning. Men det är oroväckande mycket snöprognos för nästa vecka. Oh well...
Som sagt, packa klart inför morgondagens biltur till CPH (fick förresten en OT bekräftelse på CPH-MUC). Då finns det risk för en GT på planet med andra ord! Vi blir nämligen hämtade på MUC av en shuttle.

Ha en förnämlig helg alla BC:are!

Äntligen är det fredag och nu är det dags att avnjuta veckans första GT.

Kul citat från min son (5 år): Pappa vad ska man göra innan man går på flyget ? (jag sa: Nej vet du ?).
Han svarade: Då ska man gå till loungen....Pappas pojke.
Visa bifogad bild 48883
Haha. Hade liknande med mina barn. Mitt EBG går ut i maj och förra veckan vi satt i loungen sa min fru att snart kan vi inte vara här för pappa har inte rest så mycket sista året. Förra året åkte han till Finland varje vecka så därför fick vi komma in här. Nu har han varit hemma mer så vi går inte komma in mer. Min kära dotter sa direkt till mig "åk mer till Finland". Tack snälla tjej som bara är sex år gammal.

Toppen