Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Bästa idén på länge! Detta borde SAS ha tänkt på innan det stängde Ö-vik och behållt vissa personer som endast hade servat EBD/EBP...
Ja, var väldig skillnad då! Som EBG och högre gick det ofta att få till smidiga lösningar när man behövde det - ibland mot avgift och ibland inte.

Min kollega lyckades proaktivt vara ombokad vid IRROPS i USA flera gånger, innan han landat! Det är service i nivå med GGL line hos BA.

Tallinn är jag över lag nöjd med. Agenterna där brukar vara kunniga och effektiva. Sveg har stora problem - bland annat försöker de alltid snuva en på bokningsavgift om 300kr utan att upplysa om det när man poängterar att deras hemsida inte låter mig boka. Senast upptäckte jag det bara eftersom priset blev 299kr mer än Matrix och då frågade jag -varpå jag blev upplyst om att hon debiterade avgiften trots att det var klargjort att det inte gick att boka på annat sätt. Jag sade att det var värdelöst och att jag då bokar på Uniteds hemsida istället, varpå hon kollade med supervisor och avgiften försvann!

Man ska inte som EBG+ hela tiden behöva dubbelkolla att SAS (outsourcade) personal gör rätt.

SAS personal i bokning och incheckning har förvånandsvärt dålig kunskap om seat maps. Jag är 2 m lång och har svårt att få plats in ett vanligt ekonomisäte. Senast åkte jag till Beijing med den nya 340 konfigurationen och ringde guldsupporten för hjälp med seating. Det var svårt att hitta trovärdiga seat map på de vanliga siterna...
De gav mig platsen längst fram I ekonomi med plus framför. Gott om plats! Jag dubbelkollade med supporten flera gånger och japp; det är rad 31 som gäller. Väl ombord visar det sig att det är rad 30 som är längst fram. Allt de kan saga då är "det var ju lite tråkigt". Jag håller med, under 9 timmars flygning till Beijing satt jag också och tyckte det var "lite tråkigt". Jag är EBD och trodde det skulle gå att lösa men inte då....
Nu när jag kom fram väntade jag till alla gått av och gick runt och inventerade alla platser till nästa gång.
Råden i den separate tråden om 340 är bra, men de fanns inte när jag bokade då 340 var just introducerad. SAS själva borde ju veta vad de har för grejor dock.

Jag får nu mer 4 mail varje gång SAS skickar ut någon "deal" eller Eurobonus information.
2 på Svenska till två olika mailadresser, 1 på Danska med Danska deals, 1 på Norska med Norska deals...varför? Inte en susning

Jag får nu mer 4 mail varje gång SAS skickar ut någon "deal" eller Eurobonus information.
2 på Svenska till två olika mailadresser, 1 på Danska med Danska deals, 1 på Norska med Norska deals...varför? Inte en susning
Det är så skönt att du är tillbaka på BC, jag gillar verkligen att SAS utsätter dig för alla tokigheter. Du är en fantastisk kåsör! Fortsätt att resa med SAS så vi får flera saker att skratta åt!

SAS personal i bokning och incheckning har förvånandsvärt dålig kunskap om seat maps. Jag är 2 m lång och har svårt att få plats in ett vanligt ekonomisäte. Senast åkte jag till Beijing med den nya 340 konfigurationen och ringde guldsupporten för hjälp med seating. Det var svårt att hitta trovärdiga seat map på de vanliga siterna...
De gav mig platsen längst fram I ekonomi med plus framför. Gott om plats! Jag dubbelkollade med supporten flera gånger och japp; det är rad 31 som gäller. Väl ombord visar det sig att det är rad 30 som är längst fram. Allt de kan saga då är "det var ju lite tråkigt". Jag håller med, under 9 timmars flygning till Beijing satt jag också och tyckte det var "lite tråkigt". Jag är EBD och trodde det skulle gå att lösa men inte då....
Nu när jag kom fram väntade jag till alla gått av och gick runt och inventerade alla platser till nästa gång.
Råden i den separate tråden om 340 är bra, men de fanns inte när jag bokade då 340 var just introducerad. SAS själva borde ju veta vad de har för grejor dock.
Kunde du inte själv logga in och välja platser? Då ser man ju vilken som är första raden.
Tråkigt att du inte fått önskade platser dock, på supporten borde de ju definitivt se första raden i alla fall.
Rad 31 på gamla 340 kabinen är dock exit row, kan det varit så att det blivit equipment change och du därmed fått annan plats?

Kunde du inte själv logga in och välja platser? Då ser man ju vilken som är första raden.
Tråkigt att du inte fått önskade platser dock, på supporten borde de ju definitivt se första raden i alla fall.
Rad 31 på gamla 340 kabinen är dock exit row, kan det varit så att det blivit equipment change och du därmed fått annan plats?

Jeg kunne ikke velge plasser etter å ha gjort det én gang i GO (uten status) Fikk kun opp "du har allerede valgt plass."
Mistet rad 20 i fjor etter ombyggingen av 330, og måtte ringe sas 3 ganger før jeg klarte å få en til å gi meg rad 30, de to første insisterte på at rad 31 var best. (Enden på visa var at OT gikk gjennom begge veier)

Trenger du hjelp? :) For en billig penge kan jeg komme hjem til deg og trykke på "avmeld deg her", "afmeld dig her" på epostene. Sånn, om du sliter :D Forøvrig får jeg også epost fra dansk, norsk og svenske deals - fordi jeg spesifikt har bedt om det.

Toppen