Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Går det att kombinera med biljetterna för 800kr LAX-ARN? Eller är denna kampanj alltid t/r?
Just de priserna gäller T/R.
En annan viktig sak är, att man inte kan ha Open Jaw ifalll Open jaw avståndet är längre än längsta avståndet mellan A-B eller C-A.

T ex Stockholm-Hong Kong // open jaw // Los Angeles-Stockholm

• Stockholm-Hong Kong: 5.108 miled
  • Hong Kong-Los Angeles: 7.260 miles
  • Los Angeles-Stockholm: 5.521 miles

I detta fall är längsta sträckan 5.521 miles (Los Angeles-Stockholm) och Open Jaw mellan Hong Kong-Los Angeles är 7.260 miles.
Därför går det inte att ha Open Jaw mellan Hong Kong-Los Angeles om din avreseort är Stockholm.

• Gilla
Reactions: olo
Klart att det går.

Biljett 1, ARN - LAX
Biljett 2, LAX - ARN
Biljett 2, ARN - LAX
Biljett 1, LAX - ARN.

Du borde kunna få ihop 18000 poäng som statuslös med denna kombo för en bra bit under 6 000 kr.

De billiga biljetterna från LAX är dock bara enkelbiljetter. Vill du ha returen ARN-LAX också så blir det dyrare igen. Dessutom så är det inte överlappande tidsperioder för kampanjerna.

Just de priserna gäller T/R.
En annan viktig sak är, att man inte kan ha Open Jaw ifalll Open jaw avståndet är längre än längsta avståndet mellan A-B eller C-A.

T ex Stockholm-Hong Kong // open jaw // Los Angeles-Stockholm

• Stockholm-Hong Kong: 5.108 miled
  • Hong Kong-Los Angeles: 7.260 miles
  • Los Angeles-Stockholm: 5.521 miles

I detta fall är längsta sträckan 5.521 miles (Los Angeles-Stockholm) och Open Jaw mellan Hong Kong-Los Angeles är 7.260 miles.
Därför går det inte att ha Open Jaw mellan Hong Kong-Los Angeles om din avreseort är Stockholm.
Aha! Lärt mig något idag med. Innebär det att om kampanjerna hade varit till Tokyo och Los Angeles hade det gått?
Kod:
CPH NRT 5,427 mi 
NRT LAX 5,451 mi 
LAX ARN 5,521 mi

Klart att det går.

Biljett 1, ARN - LAX
Biljett 2, LAX - ARN
Biljett 2, ARN - LAX
Biljett 1, LAX - ARN.

Du borde kunna få ihop 18000 poäng som statuslös med denna kombo för en bra bit under 6 000 kr.

LAX-ARN för under 800:- finns bara i Mars, denna kampanjen gäller resa 5/4-22/5.
Så tyvärr går det nog inte.

Jag måste kolla med er som har varit med ett tag.
Jag bokade HKG i maj med poängrabatten som SAS hade tidigare, dvs 48.000p ToR. I och med dagens NON-erbjudande blev det ju inte poängen värda så mycket. Jag valde därför att boka samma resa för 3491 kr istället. Om jag har fattat sas regelverk rätt så får jag tillbaka alla poäng och dessutom de 335 kr jag betalade för skatten om jag avbokar. Då har jag alltså "köpt" 48000 + 11250 = 59250 poäng för 3156 kr (3491-335).
Håller ni med om resonemanget? Skulle ni ha gjort samma sak?
I och med att jag är ebd går inga poäng ut i närtid, och med en "riktig" biljett finns iaf en chans till CU som det kanske inte gör med en award?

Jag måste kolla med er som har varit med ett tag.
Jag bokade HKG i maj med poängrabatten som SAS hade tidigare, dvs 48.000p ToR. I och med dagens NON-erbjudande blev det ju inte poängen värda så mycket. Jag valde därför att boka samma resa för 3491 kr istället. Om jag har fattat sas regelverk rätt så får jag tillbaka alla poäng och dessutom de 335 kr jag betalade för skatten om jag avbokar. Då har jag alltså "köpt" 48000 + 11250 = 59250 poäng för 3156 kr (3491-335).
Håller ni med om resonemanget? Skulle ni ha gjort samma sak?
I och med att jag är ebd går inga poäng ut i närtid, och med en "riktig" biljett finns iaf en chans till CU som det kanske inte gör med en award?
Spenderar du 48.000 pts på en ToR i Go? Du är mer än halvvägs poängmässigt till en liknande resa avståndsmässigt i First Class.

Min åsikt är att du gör helt rätt i att ta tillbaka poängen.

Toppen