Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Slightly OT, men jag ser att SAS tar nästan 500 spänn för att boka plats på rad 41 om man inte har erfoderlig status, det är snudd på ocker tycker jag, det blir en tusenlapp ToR...

Jag som hade tänkt förgylla bokningen i maj, men det är nog bättre att lägga slanten på OT istället...

Slightly OT, men jag ser att SAS tar nästan 500 spänn för att boka plats på rad 41 om man inte har erfoderlig status, det är snudd på ocker tycker jag, det blir en tusenlapp ToR...

Jag som hade tänkt förgylla bokningen i maj, men det är nog bättre att lägga slanten på OT istället...
Det tycker inte jag, som ebg och uppåt har man ju förmånen att boka plats. Om alla bra platser redan reats ut, vad är då nyttan?
Om du jämför med vad United vill ha på liknande platser på longhaul är det ofta omkring 150$ one way.

Om du jämför med vad United vill ha på liknande platser på longhaul är det ofta omkring 150$ one way.
Åker senare i vår till SFO via FRA med United och de tar numera $199 och uppåt för att välja liknande platser.
Dessutom kallar de platserna för Economy Plus trots att det enda du får extra är lite mer utrymme, dock samma sorts stolar.
Så jag håller nog med att det är rena rean på SAS även på platsbokning.

Last edited:
Det tycker inte jag, som ebg och uppåt har man ju förmånen att boka plats. Om alla bra platser redan reats ut, vad är då nyttan?

Köper det till viss del, självklart ska man ha fördelen som EBG/EBD, det jag tyckte var lite mycket var priset, men å andra sidan är det kanske en av de bättre platserna i Eco....

Köper det till viss del, självklart ska man ha fördelen som EBG/EBD, det jag tyckte var lite mycket var priset, men å andra sidan är det kanske en av de bättre platserna i Eco....
Hela rad 30 och 41 (ej mitten) har gigantiskt benutrymme. Helt klart de bästa platserna i go om benutrymme är det som är viktigast. Dessa platser ska kosta mer enligt mig.

• Gilla
Reactions: obs
Vilka datum jag bokade dit för ett par månader sedan på någon rea 27e till 29e Mars, Conrad Hotel och Crown Plaza vid flygplatsen andra natten bokat för IHG Accelerate stay i mitt 3e land under kampanjen...

Bokade 27-29 mars. Jag bokade flyget och min fru bokade hotellet så minns faktiskt inte vad vi bokade.

Toppen