AABack2ARN
Medlem
Planet kom iväg strax innan 23 men kommer landa ungefär i tid i Köpenhamn. Tycker det känns ovanlig kreativt av SAS att lösa en inställd fligt på detta sätt.
ORD-ARN tycker jag haft hög beläggning de torsdagskvällar jag rest, fullt i princip i C.Tidtabellbytet som sagt.
ORD-ARN har ju numera utmärkt tidtabell, särskilt för anslutningar.ORD-ARN tycker jag haft hög beläggning de torsdagskvällar jag rest, fullt i princip i C.
Just nu är det dock absolut lågsäsong vad det gäller resor till USA så man ska nog inte dra allt för stora slutsatser. Men helt klart hade det varit mer optimalt om man kunnat behålla de gamla tiderna så att man har två olika tidpunkter att välja på för ut och hemresa.SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.
Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.
Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)
Nej, LAX och EWR slingas ihop. ORD och HKG är ihopslingade redan och det ändras inte.Ursäkta för OT men kommer nya den nya linjen till Los Angeles påverka linjen till Chicago?
Nej, men ARN-EWR får en senare avgång, även CPH-EWR påverkas i och med att den får SK 903 tidigare avgångstid.Ursäkta för OT men kommer nya den nya linjen till Los Angeles påverka linjen till Chicago?
Jag var bokad på SK944 men blev ombokad på SK946 via Stockholm och sedan vidare till Köpenhamn. Gör inte så mkt då det blir nya kabinen och bara 1,5h försening. Men borde jag inte fått ngn info? Kändes konstigt att se det på flygplatsen i MSP när jag checkade in.SAS ställer idag idag SK943/944 , jag är bokad på SK 946 trodde ett tag att den skulle ställas, det var endast 2 stolar upptagna i C och nästa lika dåligt i Y.
Undrar hur länge vi får ha två " kvällsmaskiner" med SAS från ORD. Många anslutningar har ju försvunnit när SK 945 ankommer så sent som 17,40.
Har SAS tagit sig vatten över huvudet med satsningen på USA, $ har väl blivit 20% dyrare på ett år, visserligen har UA kastat in handduken på ARN, men tror att DY har tagit marknadsandelar (tyvärr)