Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Viktigt att tänka på att det bara är följande bokningsklasser som ger poäng från Avianca
A, B, E, G, H, K, L, M, O, P, Q, S, T, U, V, W, Y, Z (100%)

Det kan vara så att du bokar economy som bokas i en annan bokningsklass och då ger det 0 poäng.

Hittade till sist bokningsklass på ITA Matrix. Det verkar vara bokningsklass T, dvs. 100%.

Madrid-Medellin
Open Jaw
Cartagena-Madrid

Bra förbindelser. 3 av 4 flighter med 787-8 för 5900kr.

Jag måste bara fråga, jag kommer ihåg att jag åkte med Lufthansa 2014, då fick jag 1500 poäng tror jag med mellanlandning i MUN eller FRA, nu om jag gör samma resa får jag ihop 500?

Har dom sänkt poängintjäningen så förjävligt mycket? Eller har jag åkt på andra biljetter tidigare?
Den 1-JUL-2015 sänkte Lufthansa intjäningen kraftigt, framförallt på biljetter i ekonomiklass, men även vissa billiga busiessbiljetter.
Det har uppmärksammats tidigare i: Förändrad intjäning till Eurobonus med Lufthansa från 1-JUL-2015 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Men också besvikelsen efteråt har visat sig i flera trådar som ex: Sjukt kassa EuroBonus poäng med Lufthansa. | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Tipset är att alltid läsa intjäningstabellen innan resan bokas. ;)

Tipset är att alltid läsa intjäningstabellen innan resan bokas. ;)

Det är ju ett bra första steg, men tyvärr så är inte ens det en 100%-ig garanti för antalet poäng man får, som exemplifierades just av Lufthansafallet du nämner. Även om man kollar intjäningstabellen innan man bokar resan så finns ju en risk att den ändras mellan bokningstillfälle och resa. När SAS ändrade sin intjäning så var de ju väldigt generösa med att dela ut poäng enligt gamla tabellen så länge biljetten var bokad innan ändringen annonserades, men det är ju inget man kan räkna med, framförallt inte om man åker med ett partnerbolag.

Hittade till sist bokningsklass på ITA Matrix. Det verkar vara bokningsklass T, dvs. 100%.

Madrid-Medellin
Open Jaw
Cartagena-Madrid

Bra förbindelser. 3 av 4 flighter med 787-8 för 5900kr.

Ledsen för att citera mig själv och gå aningen OT. Jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig här.

Samtliga resor med Avianca på ITA Matrix mina datum kostar ungefär lika mycket och alla är i bokningsklass T. Men på de bokningssidor jag använder mig av går det inte att se bokningsklass för flighterna. Det oroar mig. Är det säkert att anta att det inte finns lägre bokningsklasser om de inte syns på ITA Matrix?

Det gäller:
31 Maj Madrid-Medellin. AV15, AV9391
22 Juni Cartagena-Madrid. AV9545, AV10

Har reserverat biljetten men vill ogärna betala innan jag vet att bokningsklassen verkligen är 100%.

Bokade med AEGAN i bokningsklass L sträckan ARN-ATH-ARN. Började räkna på det och undrar om det verkligen ger 3800 EB om jag är EBG?

b9f1cdc56121dead5dcb3efc754b5501.jpg

Tack för hjälpen!

Bokade med AEGAN i bokningsklass L sträckan ARN-ATH-ARN. Började räkna på det och undrar om det verkligen ger 3800 EB om jag är EBG?

b9f1cdc56121dead5dcb3efc754b5501.jpg

Tack för hjälpen!
Aegean L ger 100 procent till Eurobonus. Räkna sedan avstånd T&R. Distansen verkar vara 1520 miles.

Du får ingen bonus som EBG när du flyger med andra bolag än bolag inom SK Group.

Toppen