Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Bara jag som har fått alla mina framtida räkningar makulerade? Fick ett mejl och vips var allt, förutom två hyror i januari, försvunnet :/
Hade lagt in bland annat alla mina hyror för 2016 och en massa mer. Kollat igenom deras villkor och är inte helt säkert att de har stöd i dessa att göra så, vad tror ni?
Mina ligger kvar! vad skrev vem i mailet?

Jag betalade min skatt direkt med mitt BA visa kort på entercard siten, så fort betalning var bokad på kortet betalade jag in samma belopp och slipper därmed några ränte eller andra avgifter.

Vet inte om andra kort har samma funktion att betala till post eller bangiro direkt utan att använda betalo eller liknande sidor

Får du några poäng för det? Räknas det som köp eller "kontantuttag"?

Vad tjänade du på att göra det gentemot att betala direkt från internetbanken?

Tanken var att få upp spend på kortet över 200tkr för att få en 2 for 1 voucher och få poäng för betalningen, nu blir jag dock osäker, sitter och går igenom min Visa räkningar och ser att betalningarna till skatteverket registrerats som uttag och efter att gått in mer i detalj så verkar jag inte fått Avios för dessa betalningar, så sorry, ser inte ut som om jag fick ut något av denna manöver......

Tanken var att få upp spend på kortet över 200tkr för att få en 2 for 1 voucher och få poäng för betalningen, nu blir jag dock osäker, sitter och går igenom min Visa räkningar och ser att betalningarna till skatteverket registrerats som uttag och efter att gått in mer i detalj så verkar jag inte fått Avios för dessa betalningar, så sorry, ser inte ut som om jag fick ut något av denna manöver......
Så är det på Skandiabanken också, bara det man köper med kortet som räknas som poänggrundande. Inte räkningar och uttag. Gör dock ändå för mig att det utan ansträngning glider in ca 600 EB varje månad :D

Bara jag som har fått alla mina framtida räkningar makulerade? Fick ett mejl och vips var allt, förutom två hyror i januari, försvunnet :/
Hade lagt in bland annat alla mina hyror för 2016 och en massa mer. Kollat igenom deras villkor och är inte helt säkert att de har stöd i dessa att göra så, vad tror ni?
Var tvungen att logga in och kolla. Alla mina kommande betalningar ligger kvar

Nån annan som har problem med att räkningar inte går vidare till nästa steg hos Betalo? Nu lägger sig min senaste räkning bara nedanför 'gå vidare'-knappen på betala-sidan och går sedan inte att slutföra. Hände samma sak förrförra veckan, men det löste sig när jag makulerade och gjorde om nån dag senare. Nu är jag så tätt inpå betalningsdatum att den inte tillåter mig betala på rätt dag. Kundtjänst har ingen aning om vad det kan vara. Jag har testat byta browser.

Är det någon som har erfarenheter av att betala räkningar genom Bank Norwegian (se här: www.privatafinanser.com/betala-rakningar-med-kort)? Kan man slippa kostnadsräntan om man betalar in pengar i förväg? Är tacksam om vi håller oss on-topic och undviker kommentarer av typen "varför vill man ha med det företaget att göra", "deras betalningar blir säkert lika försenade som deras flyg", etc.
Jag har ingen erfarenhet, men som jag har förstått det så får man inga Cashpoints vid betalning av räkningar. Varför vill du betala med just det kortet? Finns det andra fördelar som jag har missat?

Toppen