Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

180kkr/år i räkningar = 1800kr i %-avgift + 249kr för kortet. 2049kr för 30k eurobonuspoäng = knappt 7 öre/st. Definitivt billigare än att köpa poängen (750EUR/30k), men det är väl å andra sidan väldigt sällan något alternativ.
Tack. Detta i kombination med förmånsbeskattning av poäng vs företaget gör ju att 2016 inte blir eurobonuspoängens år direkt.

förmånsbeskattning av poäng vs företaget

Fast är detta något nytt från 2016? Bonuspoäng (eller snarare det du växlar in dem mot) intjänade på bolagets bekostnad har väl egentligen alltid varit skattepliktiga?

Och för att förtydliga: vi kan väl i tråden slippa alla resonemang om "hur kan de (SKV) veta var poängen kommer ifrån" och så vidare. Den diskussionen har redan förts några gånger i diverse trådar. Det är en bevisfråga och i förlängningen handlar det om vad du (och en eventuell åklagare) kan få en domstol att tro på. Jag är istället nyfiken på om det kommit ngt klargörande från SKV eller en lagändring angående ovan.

a2a3e9ebb109690b5ad966f1aa13d175.jpg

Informerade om att jag kommer sluta använda Betalo och fick svar direkt.

De har ju med all sannolikhet räknat med att ett anal "poängjunkies" skulle droppa av, så jag tror inte de blir alltför chockerade att några säger upp sina kort.

Har jag förstått rätt att det går att registrera betalningar med Betalo som ligger några månader framåt i tiden och slippa avgift för dessa om det görs innan årsskiftet? Eller måste betalningen göras innan årsskiftet?

Jag kommer ha kvar Medmera Mer-kortet för att det ger dubbla poäng när jag storhandlar på Coop. Där vinner dom över SJ Prio Mastercard som ryker nu. Men inte värt att sitta och fippla med räkningar på Betalo när det kostar pengar.

Toppen