Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en flygning ARN-OSL nu på torsdag kl 07.15. Jag behöver nu flyga onsdag kväll istället. Jag läste att det i vissa fall går att ändra flight när checkin öppnat om man uppgraderat till Plus med Optiontown. Det jag undrar är om det går att "flytta bak" flighten eller om det endast går att flytta fram den? (dvs flyga senare på torsdagen).

Enligt reglerna är det ursprungliga regler för biljetten som gäller. OM SAS ändå låter dig boka om, så går det nog lika bra att flytta till en tidigare flight, förutsatt att det finns plats i rätt bokningsklass.

Enligt reglerna är det ursprungliga regler för biljetten som gäller. OM SAS ändå låter dig boka om, så går det nog lika bra att flytta till en tidigare flight, förutsatt att det finns plats i rätt bokningsklass.
Jo så långt har jag förstått, men jag menar att flera medlemmar här har påpekat att när check in öppnar så kan man på eget behag ändra avgången i appen.

Det är de ursprungliga reglerna som gäller, i alla fall fram till incheck. sen verkar det som att det funkar ungefär som att byta avgång på flygplatsen.
Altså, finns det plats i din bokningsklass så verkar man kunna åka med en annan avgång, såväl tidigare som senare.

Det är de ursprungliga reglerna som gäller, i alla fall fram till incheck. sen verkar det som att det funkar ungefär som att byta avgång på flygplatsen.
Altså, finns det plats i din bokningsklass så verkar man kunna åka med en annan avgång, såväl tidigare som senare.
Får du igenom Optiontown brukar det fungera att byta avgång i appen ja. Eftersom Optiontown ger Z brukar det fungera.

Jag bytte senast i Söndags till en tidigare avgång i appen, verkar inte funka på webben dock. Om man kan boka om till dagen innan m h a appen vet jag dock inte.

Dear Customer, Congratulations!
You have been upgraded to SAS Business for your flight SK963 Stockholm - Hong Kong Feb 19.

Ja men d e ju lysande sa Sickan... :)
Bara att tacka å bocka Optiontown, 2 av 3 uppdateringar på longhaul har nu gått igenom för mig med familjen (2+2) så man får väl va nöjd. Lite tråkigt dock att det endast fanns 2 mittenrader lediga, rad 1 samt 8 så d blir döttrarna som får ta mittensätet å vi får ta varsina stolar :(. Kanske man kan lura dem då vi kommer ombord att de tar varsina stolar istället så får frugan å jag sitta å skåla i allt överflöd av champagne å god fika...:rolleyes:;)

Dear Customer, Congratulations!
You have been upgraded to SAS Business for your flight SK963 Stockholm - Hong Kong Feb 19.

Ja men d e ju lysande sa Sickan... :)
Bara att tacka å bocka Optiontown, 2 av 3 uppdateringar på longhaul har nu gått igenom för mig med familjen (2+2) så man får väl va nöjd. Lite tråkigt dock att det endast fanns 2 mittenrader lediga, rad 1 samt 8 så d blir döttrarna som får ta mittensätet å vi får ta varsina stolar :(. Kanske man kan lura dem då vi kommer ombord att de tar varsina stolar istället så får frugan å jag sitta å skåla i allt överflöd av champagne å god fika...:rolleyes:;)

Grattis! Jag blev precis nekad uppgradering på samma tur. Hoppas man får bättre tur nästa gång, ligger runt 1/6 på optiontown nu med long haul, inte ofta det går igenom.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen