Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jonas C har koll på TK, så det verkar som det ej finns anslutningar och hotell är berättigat i detta fall :) hörligt!!

Ja, TK står för hotellet då det inte finns anslutningar från ARN till Buenos Aires som inte kräver övernattning. Gå till hotelldisken i ankomsthallen på Istanbul, så fixar de hotell och transport åt er.

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Stockholm
Destination: Mexico City
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 75000 (AmEx 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 5418 SEK (SAS är fulla som vanligt, ska försöka följa upp senare)
När: februari 2016
Bokad: februari 2016

Ping @Jonas C @Smuffe Ping @Golfkillen

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Jag gillar att du maximerar kvalitétstid både i luften och på marken. :)

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS (Plus), Thai (First och Business)
Kabinklass: Plus, Business och First
Avreseort: Köpenhamn
Destination: Singapore
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 140.000
Skatter&avgifter (per person): I runda slängar 6200
När: September
Bokad: Februari

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir första resan in A380, samt första gången i Thai First. First både från Paris till Bangkok samt sen hem igen. Jag förstår redan nu att jag kommer vara besviken jämfört med Lufthansa och ANA. Å andra sidan, det blir Dom Pérignon, kaviar, förhoppningsvis god mat, och sen massage (om det inte blir "förbättringar" innan dess. Så man kommer nog inte tycka det är jättedålig.

TG älskar verkligen skatter. 6200 p.p. är ju sinnessjukt till SIN.

TG älskar verkligen skatter. 6200 p.p. är ju sinnessjukt till SIN.
Ungefär som Lufthansa väl? Där betalade jag drygt 5000 för Cph - Boston.
Det är väl just TG och LH som har de högsta bränsletilläggen vid EB award bokning.
Söker man fram en liknande rutt med LH och TG till SIN med ITA Matrix så landar skatter och YQ på runt 5-6000 så det verkar stämma.
Här kan ni hitta lite info om bränsletillägg hos olika flygbolag:
Jämförelse av summa av bränsletillägg+skatter för bonusresa Stockholm-Bangkok med SAS EuroBonuspoäng | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
och lite gammal info:
Jämförelse av olika flygbolags bränsletillägg (Europa-Asien) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Tydligen är det SAS som tar ut de höga bränsletilläggen när biljettering sker på 117-nummer.
Det som @Jonas C nämner om kan ni läsa här:
SAS överdebiterar bränsletillägg (och kanske skatter) på Star Alliance bonusresor | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Kom också ihåg att en del bolag har olika bränsletillägg för revenuebiljetter och awardbiljetter. Således ger ITA matrix bara en indikation om rätt bränsletillägg, men inte alltid exakt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen