Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

En kort rapport om min första resa i Go som Diamond.

ARN-CPH -- (försenad avgång) - ingen särskild uppmärksamhet, beställde vin och smoothie - "Du är Diamant, va..."
CPH-WAW -- (blev ombokad till CPH-DUS-WAW, lång väntan och ingen särskild behandling av Diamond vid SAS Service-Center)
CPH-DUS -- mycket trevlig personal och pursern kom och hälsade med handslag. Allt till belåtenhet.
DUS-WAW -- flygning med LOT och självklart ingen uppmärksamhet.
WAW-CPH -- tre timmars försening och ingen särskild uppmärksamhet.
CPH-ARN -- ingen särskild uppmärksamhet och servering utan kommentar.

Nu har det väl blivit ett dussin segment i Go som Diamond och än så länge var det bara det första som jag blev personligt hälsad på och aktivt uppmuntrad att beställa något, men å andra sidan brukar jag försöka hålla min "te och mjölk och en jordgubb/mango-smoothie" som en effektiv beställning.

Den enda gången som jag behövde visa kort var var när jag satt på fel plats (jag blev boardad under annat namn och märkte inte att det stod fel namn, däremot fick jag ett samtal på mobilen från gaten som undrade var jag var, och "ombord, säte X" var lite förvirrande för dem, etc). Har blivit en del "du är Diamond va?" som svar på beställningen dock.

Över lag så tycker jag att en smoothie är en helt OK perk när man flyger som en statlig tjänsteman:

eurobonus2015.png

Det blir inte så många plus-segment i min resepolicy. :) (För den som försöker räkna på det hela så ska jag väl notera att det ligger en hel del Lufthansa/Swiss Economy Discounted i baspoängen också, jag har inte stenkoll med det blir nog en 50-70% av segmenten på SAS.)

Då kom man i "mål" igen, dessvärre så har jag ca 20-25 K EB poäng som kommer att komma på denna sida av intjäningsperioden skulle vara skönt att ha dem i botten på nästa års intjäningar men sådant är ju inte reglerna. (ännu?)
upload_2016-2-14_11-20-33.png

upload_2016-2-14_11-21-34.png

"Oljeturen" var ju bingo under året där ramlade in ca 28 k EB poäng. (Dess utom trevligt resesällskap @David och @dalton)

Har funderingar på hur man skall optimera intjänings poängen, tja inte skall man åka på dyra Europabiljetter
upload_2016-2-14_11-29-20.png

Hittade Malagabiljetter för knappt 7K som ger samma antal poäng som ovan.

upload_2016-2-14_11-25-59.png

Det optimala är ju när SAS har erbjudande på GO biljetter på långlinjerna eller Businessclass REA som var för några veckor sedan, gav ju 25 K EB poäng för oss som åker från ARN via CPH
Nu blir det lite OT: Kommer att ha BA Gould från fram till sep.2017 lägga inte någon krut för att åter kvalvisera mig för det. Gräset var inte grönare, upptäckt det efter 3 års otrohet.

Toppen