Senaste nytt

Aegean GOLD - När kommer kortet?

Någon som för övrigt vet vad som händer om jag t ex. plockat ut en bonusresa med SAS för A3 poäng och fått den bekräftad. Vad händer då om t ex. A3 går i konkurs? Blir min bokning då annulerad? Lite OT men passar på att fråga experterna här....:)

Rent juridiskt SAS har inte någon skyldighet att transportera dig då.
Aegan har fått pengar/poäng av dig, därför transportkontraktet är mellan Aegean och dig. Men inte mellan SAS och dig.
Sedan Aegean har transportavtal med SAS. Aegean betalar när SAS har utfört transport av din flight.
Men om Aegean konkar före din flight får SAS inga pengar. Om SAS transporterar ändå dig, då är det deras goodwill. Men som sagt, inte skyldighet.

Efter att efterregistrerat 2 gånger och ringt Aten 1 gång kom dom sista poängen in igår från resa i Februari (med LX i C) och idag står det Gold när jag loggar in. Får se när kortet kommer...:p

Efter att efterregistrerat 2 gånger och ringt Aten 1 gång kom dom sista poängen in igår från resa i Februari (med LX i C) och idag står det Gold när jag loggar in. Får se när kortet kommer...:p

Jag har också försökt att efterregistrera poäng, men det har inte gått igenom. Det var en resa med TK i C-klass. Jag fick bara meddelandet 'Fare Paid Not Eligible'. Nåja, kanske måste ringa och prata med dom istället. Är trots allt lite poäng det handlar om..

Jag tänker mig att det ser ut någonting såhär:

Början på sista veckan i månaden: Batch-tryck av kort genereras (order).
Samma vecka/början på nästa: Korten klara.
Därefter sätts välkomstkiten ihop och skickas.
Normal postgång för B-post inom Europa, ett par veckor.

Kvalar man tidigt i en period har jag inget svårt att se att det tar 6-8 veckor?

Re-issue tror jag alltså inte hjälper alls.

Slog ett samtal till A3 nere i Aten igårkväll. Första gången jag ringer dit som officiell guldmedlem, och måste säga att jag blev positivt överraskad över det vänliga bemötandet på telefon. Blev tilltalad med namn direkt efter att ha blivit kopplad, och slapp svara på de dumma säkerhetsfrågorna. Smått överraskad blev mannen i andra luren över att mitt välkomstkit inte har levererats än, trots att det gått snart två månader. Fick ett nytt skickat, som antingen kommer om 7 dagar eller en månad.

Ge grekerna lite kred, please: det var ju Påsk bara 1-2 veckor sen, det tar ju tid att komma tillbaka till rutinerna. :D

Det har du rätt i! Kan ju även vara orsaken till varför jag fick vänta i luren 20 minuter innan jag gav upp, förra veckan när jag ringde kl 20 på en fredag kväll. ;)

Är det ngn som vet om Aegean skickar ut "vanliga/Vita" medlems kortet fastän man ej åkt/registrerat resor till Miles & Bonus?

Passade på att boka in en C resa till Dublin med en arbetskamrat i början av Juni när SAS hade 75 % erbjudandet som jag har satt på Aegean kortet så jag räknar väl med att få Blue/Silver kort efter det.

I slutet av Augusti blir det en C resa till Seychellerna med frugan , passade på att utnyttja Ethiopians erbjudande "To Seychelles - Buy One Get One Free", och den resan lägger jag oxå på Aegean kortet så sen har man väl Guld kortet som i en liten ask å frugan bör väl bli EBS= 2 flugor på smällen eller hur d nu va... :eek:

Toppen