Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

Och där kom mailet, uppgraderad till Plus på morgondagens flight till Hong Kong.
Har inte checkat in i förväg, hoppas det finns fönsterplatser kvar nu bara...

EDIT: Det var bara 6 upptagna platser, konstigt att de satt mig vid gång i mittenraden när jag haft fönsterplats på bokningen tidigare och det fanns 13 fönsterplatser lediga

När vi åkte till Hong Kong på Torsdagen så vart jag och mitt resesälskap uppgraderade till plus, det var om något ännu färre personer i plus för när jag skulle välja plats var det två tagna i hela plus. Alla 4 personerna var placerade i mitten, så tror att den alltid väljer det.

beläggningen på planet var inte bra för det var kanske 40 i go, 10 i plus samt 10 i business när jag räknade.

Sådär, nekad Optiontown men en Courtesy upgrade till Plus i morgon Stockholm-Hong Kong.

Ajdå, det låter ju oroväckande. Jag åker med samma flight som dig och fick också OT nekad, men hoppades fortfarande på att det skulle finnas en chans till courtesy upgrade. Men har de nu skickat ut det till dig så är det väl sannolikt att de kört CU-batchen för den flighten, så jag får nog sitta kvar i Go...

Vi ses kanske i loungen innan.

Jag brukar som oftast tacka nej till cu om det är till plus.
Under förutsättningen att det inte är knökfullt i Eco. Sitter hellre med seat block i economy än i plus. Mest för att man inte kan fälla upp armstöden.

Jag brukar som oftast tacka nej till cu om det är till plus.
Under förutsättningen att det inte är knökfullt i Eco. Sitter hellre med seat block i economy än i plus. Mest för att man inte kan fälla upp armstöden.

Går det att tacka nej till CU?
Den enda gång som jag har fått en CU (vilket var till Plus) så fick jag bara ett mail som sa att jag blivit uppgraderad dit. Som tur var så fanns det en bra plats kvar att välja, så det var inget problem.

Annars så har jag varit inne på samma tankar som dig, åtminstone i gamla kabinen (Plus i nya kabinen ser dock trevligare ut). Jag behåller ju hellre min plats på 41A/H i Go än hamnar på en mittenplats i Plus...

Går det att tacka nej till CU?
Den enda gång som jag har fått en CU (vilket var till Plus) så fick jag bara ett mail som sa att jag blivit uppgraderad dit. Som tur var så fanns det en bra plats kvar att välja, så det var inget problem.

Annars så har jag varit inne på samma tankar som dig, åtminstone i gamla kabinen (Plus i nya kabinen ser dock trevligare ut). Jag behåller ju hellre min plats på 41A/H i Go än hamnar på en mittenplats i Plus...
Så det är du som snor 41an :) ;)
Men hittills har det löst sig med "nedgraderingen" på plats.

Toppen