Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

Men det går inte att få ett tvillingkort till SAS premiumkortet för att ge till frugan så att man snabbare kommer upp i 150k ?
Dvs om man får ett på köpet när man har Platinum?
Min fru har alla kort som jag har fått genom Amex Platinum inkl SAS Premium kortet så det är inga problem. En egen ansökningsblankett bara och de gör en UC på henne även om jag står som ansvarig (konstigt).

Dessa förmåner gäller ju endast de första 12 månaderna efter aktivering. Därefter måste man ha kommit upp i dessa nivåer själv för att behålla statusen. Jag tänker på bl.a. Scandic 3 Floor, Club Carlson Gold, SPG Gold osv..

Jag ser Platinums hotellförmåner endast som "lockförmåner". År nr 2 är dessa totalt ointressanta, och du kommer inte att kunna begära dem på nytt när du betalar ny årsavgift.

Är det så att alla förmåner försvinner?

Min erfarenhet är att det verkar variera. Mitt CCG försvann efter ett år, medan SPG Gold har bestått över tiden.
Men så länge man har ett guldkort har man ju (nästan) alla - om man hänger på BC.. ;)

Enligt kundtjänst så ska man inte kunna göra så, utan uppgraderingen gäller endast en gång. Man får sedan själv se till att behålla status. Därför klippte jag mitt Platinum..

Toppen