Senaste nytt

Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit?

Gäller verkligen amex platinum försäkringen för hyrbil i Sverige och inte bara utlandshyror, har för mig att villkoret är att det är kopplat till minst en resa (med flyg) om det ska gälla även i Sverige?

Fritt från minnet gäller försäkringen om du hyr bil minst 70km från hemmet. Kan kolla upp det senare i villkoren. Sagt upp mitt Elite delvis pga hyrbilsförsäkringen som bara ingår i plat.

@travelmode krävs flygresa som är betald med kortet eller minst en förbokad övernattning, som också betalas med kortet.

Amex Platinum innehåller en reseförsäkring, i den ingår ett hyrbilsmoment. Men du måste ”vara på resa” för att den ska gälla. Det är alltså inte tal om någon separat ”hyrbilsförsäkring”.

Är det någon som vet hur det funkar om man hyr bilen på hemmaplan i fyra veckor, som jag brukar göra under sommaren, och enbart har en hotellnatt under perioden. Räcker det för att reseförsäkringen på Platinum ska hjälpa?

Efter att ha haft Amex Platinum gratis i snart 3 månader skall jag nu säga upp kortet. Vad händer med mina Membership Rewards? Måste man växla in dem innan man säger upp kortet eller finns de kvar på kontot?

Efter att ha haft Amex Platinum gratis i snart 3 månader skall jag nu säga upp kortet. Vad händer med mina Membership Rewards? Måste man växla in dem innan man säger upp kortet eller finns de kvar på kontot?
Jag växlade över till Eurobonus innan jag avslutade Platinum förra gången men jag _tror_ att MR-kontot fanns kvar, och att mitt nya (3 mån gratis) Platinum kopplades till det gamla MR-kontot.

Toppen