Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nu vet jag inte din reseprofil men annars kan du ju statusmatcha dig till en annan allians och då får du ju, beroende på vilken, ytterligare bonus på de poäng du flyger in.
Förutsättning är att det går flighter med den alliansen på samma sträcka och att du har en teoretisk möjlighet att uppnå status.
Jag har gjort så och har lyckats behålla statusen i en annan allians tack vara de extra poängen jag fick pga av att jag fick status direkt. Klarar du inte att nå status året efter kan du alltid statusmatcha det kortet mot en ny allians.
Jag har "rundgångat" så ett tag nu och på det viset har jag 2 allianser att välja flyg inom vilket ger mig mer frihet att välja resrutter och ändå ha de "perks" jag gillar.
Finns ingen anledning tycker jag längre att bli dubbeldiamond utan då lägger jag överskottet på en annan allians eller inom samma allians fast ett program som har ngt jag vill åt t.ex x antal uppgraderingar till business som välkomstgåva eller dyligt. Allt beror på hur mitt behov ser ut den närmaste tiden.
Tror att @Stefan62 s alternativ heter Norwegian Air Shuttle.

Air Dolomiti har lite trassel med sina bokningssystem så från venedig har det blivit SK*P ibland och SK*G allt som oftast :D

Jag var i kontakt med Diamondsupporten vid ett tillfälle för nån vecka sedan och frågade hur det är med Seatblock.

"Det finns ingen seatblock, vi använder inte det" kom svaret. Jag blir lite konfys, då jag alltsom oftast åker utan granne i sas GO, -och av någon anledning, förmodligen slumpen (?) så är det så på Lufthansa också.

Någon som vet mer?

PS: I princip alltid de hälsar på en nu i GO, och aldrig i Plus =) Däremot så brukar de slänga åt en lite nötter eller en chokladbit utöver drycken :)

Jag var i kontakt med Diamondsupporten vid ett tillfälle för nån vecka sedan och frågade hur det är med Seatblock.

"Det finns ingen seatblock, vi använder inte det" kom svaret"

Fick samma negativa svar när jag ringde in och fixade seating till en SK long haul som jag inte kunde fixa själv på nätet (p.g.a. infant i bokningen??). Tänkte att tre vuxna (EBD+EBG+Ebb) plus infant gott kunde tinga seat block på sista stolen i 4-raden i GO. Men icke....

Sedan jag blev EBG hösten 2015 så är det vid några få tillfällen som jag inte haft tomt säte bredvid mig, trots att hela "plus-delen" varit fullsatt. Det är nog inte seat-block, men kanske systemet inte släpper gamla "seat-block"-platser i första hand.

Flyger idag min tredje tur med SAS som Diamond. Ni har kanske läst mitt inlägg om den senaste gången då jag var fantastiskt nöjd med hela upplevelsen.

Idag har det inte varit lika bra, men ändå ok hittills. Jag har två säten för mig själv, men var tvungen att visa kortet när drickan serverades (reser i GO). Precis innan maten serverades kom pursern fram till mig och hälsade mig välkommen och det är bara att säga till om det är något jag behöver.

Vi får väl se hur fortsättningen blir.

Jag åker dessutom i nya stolar där max sex personer suttit före mig. Fräscht. :)

Nu kan jag ha missuppfattat informationen... När jag har valt plats i GO som EBD, så har det står det P (premium) på stolen bredvid. Innebär detta att man måste ha status för att sätta sig bredvid en EBG/D?

Nu kan jag ha missuppfattat informationen... När jag har valt plats i GO som EBD, så har det står det P (premium) på stolen bredvid. Innebär detta att man måste ha status för att sätta sig bredvid en EBG/D?
Knappast. Men det kostar ju att välja säte i apklass nu för tiden på långlinjerna.

upload_2016-1-23_22-53-24.png

Toppen