Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

Det som återstår är alltså Singapore->Seoul. Har någon tips på bra routing med så mycket som möjligt i förstaklass? När brukar Singapore Airlines, Thai och EVA släppa bonusbiljetter i förstaklass?
Eftersom du inte kan byta två gånger i Norra Asien zon, har du inte så mycket val om du måste ta dig till Seoul.
EVA har inte F.
SQ har F till Jakarta. Men det blir då en kort flygning i F följt av en ganska lång flygning med Asiana C som kanske inte är top notch på denna sträcka.

Jag vill minnas att du nyligen (mindre än en månad sedan) inkluderade en massa möjliga Asiatiska routings i någon tråd, men nu kan jag inte hitta tråden. Vet du vilken tråd det är?
Om du pratar om resa inom Asien i First class med Star Alliance flygbolag, är det just den här tråden.

Det finns också en tråd om sammanställning av skatter & bränsletillägg på resa mellan Stockholm-Bangkok med SAS EuroBonus poäng.

Jag har problem att hitta flyg från Europa till Tokyo (som jag tänker boka om så fort Lufthansa släpper förstaklassbiljetter) utan byte i Norra Asien zonen. Tror ni SAS låter mig boka biljetter som ger 95 minuter mellan flyg Haneda-Narita? Jag kommer som sagt att avboka detta segment om Lufthansa släpper förstaklassbiljetter och gör de inte det så avbokar jag hela resan så därför är det inget problem i verkligheten. Eller är det möjligt att boka en resa till Singapore som börjar i Tokyo och slutar i Köpenhamn och som är ombokningsbar till en helt vanlig tur-och-returresa Köpenhamn-Singapore när Lufthansa har släppt förstaklassbiljetter? Eller kan jag välja en awardplats hos ANA som är waitlisted? Det är en Star Alliance award för Eurobonuspoäng utan 2-4-1 voucher det gäller.

Last edited:
Jag ringde nyligen SAS och frågade om det gick bra att boka Tokyo->Singapore, Singapore->Köpenhamn och sedan lägga till Köpenhamn->Tokyo i framtiden och det skulle inte vara några problem. Dock blev det stopp med en gång, de kunde inte se den lediga platsen på ANA-avgången som jag hittar hur enkelt som helst med ANA Tool. För säkerhets skull ringde jag två gånger och fick tala med olika personer, men båda sa samma sak, att det inte fanns någon availability. Vad är det som är fel?

Last edited:
Jag ringde nyligen SAS och frågade om det gick bra att boka Tokyo->Singapore, Singapore->Köpenhamn och sedan lägga till Köpenhamn->Tokyo i framtiden och det skulle inte vara några problem. Dock blev det stopp med en gång, de kunde inte se den lediga platsen på ANA-avgången som jag hittar hur enkelt som helst med ANA Tool. För säkerhets skull ringde jag två gånger och fick tala med olika personer, men båda sa samma sak, att det inte fanns någon availability. Vad är det som är fel?
Inget är fel. ANA har fler awardplatser till sitt eget program pss som många andra program.

Ajdå, det var surt. Är det någon som vet om det är särskilt sannolikt att ANA släpper fler förstaklassawards Tokyo->Singapore? Det är ca 75 dagar till tänkt avresedatum.
Det brukade finnas flera biljetter i F varje dag på denna rutten, men när jag kollat de senaste månaderna har det knappt funnits någonting. Tror ANA har strypt tillgången på denna rutten.

Haneda => Narita är inget man gör i en handvändning. Det är långt mellan flygplatserna och trafiken kan vara tät. Gjorde detta med både buss och taxi i fjol, och man får räkna med uppåt två timmar, för att vara på säkra sidan.
Taxin stod på bra och det var inte i rusning och det tog ca en timme då.
Ska göra Narita => Haneda med buss om nån vecka igen, på kvällstid denna gång.

Toppen