Senaste nytt

Hur skulle du vilja se att SAS förbättras?

Dr. Miles

Expert
Jag har ett svagt minne om SAS VD nämnde något om kaffe på presskonferensen att typ i Skandinavien brukar man bjuda en kopp kaffe till sin gäst och det skulle SAS också göra när kommande konceptet genomförs.
 

henrik l

Medlem
Flög GOT-CPH i tisdags och där delade man ut vatten eller juice i economy. Fritt kaffe är ju också en trevlig gest. Kostnaden per pax blir ju inte så hög och samtidigt differentiera man ju sig ytterligare från bolag som försöker mjölka maximalt med pengar från passagerarna. På hemresan flög jag business utan draperi. I eco+ och business fick vi var sin macka och en kopp kaffe. Här kan man tycka att dom gott kunde ha erbjudit öl eller vin också.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag har ett svagt minne om SAS VD nämnde något om kaffe på presskonferensen att typ i Skandinavien brukar man bjuda en kopp kaffe till sin gäst och det skulle SAS också göra när kommande konceptet genomförs.

Han sa också att Eurobonus skulle bli marknadens bästa FT program.
 

Pandion

Medlem
En feature som jag gärna skulle se är att SK skulle ha en open-door policy i sina egna lounger. Dvs att EBG/EBP skulle få komma in även om de inte har ett flyg med Star Alliance samma dag. Jag vet inte om det är realistiskt, men jag skulle uppskatta det.

Som EBP finns det redan en open door policy. Man kan gå in när man vill, utan att ha någon flight inbokad och man får ta med sig hur många man vill in. Dock blir steget mellan EBG och EBP rätt stor. Minns att jag flög mycket även som EBG, men då fick man ju inte komma in i en lounge vid ankomst till ARN (bara för att gå på toa eller något liknande), medan som EBP har man fria händer... SAS skulle nog må bra att gulla lite mer med sina EBG, utan att det kostar för mycket för bolaget...
 

Dr. Miles

Expert
SAS EuroBonus kunde införa ett liknande tröskelsystem som Air Canada Aeroplan.

De som har fått guldstatus får ändå morötter när de passerar varje tröskelnivå i form av upgrade voucher.
 

Palazzi

Medlem
Som EBP finns det redan en open door policy. Man kan gå in när man vill, utan att ha någon flight inbokad och man får ta med sig hur många man vill in. Dock blir steget mellan EBG och EBP rätt stor. Minns att jag flög mycket även som EBG, men då fick man ju inte komma in i en lounge vid ankomst till ARN (bara för att gå på toa eller något liknande), medan som EBP har man fria händer... SAS skulle nog må bra att gulla lite mer med sina EBG, utan att det kostar för mycket för bolaget...

Låter väl rimligt, men någon biljett utfärdad av antingen; Star Alliance, One World, Sky Team eller Övrigt lär man ju ha (vad gör man annars på flygplatsen?).

De får nog sätta in en tidsbegränsning för dessa besök också, annars finns risken att jag säker upp mitt hyreskontrakt och flyttar in i någon lounge:D
 

Nystrom

Medlem
Hur förbättra EuroBonus?

Det finns ett antal trådar här på forumet där fördelar/nackdelar med EuroBonus diskuteras, ofta i jamförelse med andra program. Tanken med denna tråd (som säkert läses av SAS) är att samla upp idéer hur programmet kan utvecklas mot att bli ett av de bästa FFP-koncepten.

Själv skulle jag uppskatta att man på något sätt har "pointboosters" för trogna, lojala resenärer som producerar >100 segment/kvalificeringsperiod.
 

A380*G

Medlem
Jag skulle isf uppskatta om någon mod samlade ihop de trådarna till en tråd, istället för att starta ytterliggare en?
 
Toppen