Senaste nytt

COOP Medmera mer

Newbie här. Vad gör jag för fel. Hämtat Python 2.7.10. Ny på Mac. Öppnar Terminal och skriver:

>>> python /Users/MacBookAir/Desktop/coopverify.py fornamn.efternamn@gmail.com maj juli

File "<stdin>", line 1

python /Users/MacBookAir/Desktop/coopverify.py fornamn.efternamn@gmail.com maj juli

SyntaxError: invalid syntax

coopverify ligger på skrivbordet, MacBookAir är namnet på användarkontot. Invalid syntax pekar på fornamn (som såklart är utbytt mot min epostadress)

Jag tycker det ser ut som du först kört "python" och sedan i den efterföljande prompten kört "python /Users/...". Prompten >>> är indikativ för att du redan är inne i python. Du behöver skriva hela kommandot på en gång, en rad, för att det ska fungera -- innan du startar själva python.

Nu förändrar även COOP sitt kort. Från 1 april 2016 kommer nya vilkor och priser, med hänvisning till EU-reglerna. Det verkar som att COOP M3 (MeraMera Mer) har klarat sig bra.

Verkar vara oförändrat:
  • Fria uttag utomlands i bankomat
  • Inget valutaväxlingspåslaget för Mer
  • Årsavgiften 249:-
Försämringarna är:
  • Cash advance (uttag på kontor/motsvarande) höjs till 2%/40:-
  • Ersättningskort höjs till 80:-
  • Höjd kreditränta
Läs mer på: MedMera-kortet

Nya prislistan: https://www.coop.se/Global/BetalkortOchBank/Prislistor 1.7 2016-04-01 Prislista - Mer.pdf

Nu förändrar även COOP sitt kort. Från 1 april 2016 kommer nya vilkor och priser, med hänvisning till EU-reglerna. Det verkar som att COOP M3 (MeraMera Mer) har klarat sig bra.

Verkar vara oförändrat:
Försämringarna är:
  • Höjd kreditränta

Nya prislistan: https://www.coop.se/Global/BetalkortOchBank/Prislistor 1.7 2016-04-01 Prislista - Mer.pdf
Inga förändringar annonserade i bonusprogrammet?

Verkar vara oförändrat:
Försämringarna är:
  • Höjd kreditränta

Är det bara dessa försämringar är det helt fantastiskt. Så länge växelkursen mot EB ligger kvar är jag nöjd,

Kör coopverify.py utan parametrar så får du syntaxen:

% python coopverify.py
Usage: coopverify.py <mail> <starmånad> <slutmånad>
Ex: coopverify.py kalle@example.com 2015-06 2015-08​

Jag tycker det ser ut som du först kört "python" och sedan i den efterföljande prompten kört "python /Users/...". Prompten >>> är indikativ för att du redan är inne i python. Du behöver skriva hela kommandot på en gång, en rad, för att det ska fungera -- innan du startar själva python.
Kan vi inte ta det från början om hur man gör? :) Har ny Mac och minns inte riktigt hur jag gjorde förra gången...

Kan vi inte ta det från början om hur man gör? :) Har ny Mac och minns inte riktigt hur jag gjorde förra gången...
1. Ladda ner och installera Python
Python Release Python 2.7.10 | Python.org
2. Ladda ner coopverify.ps och lägg på skrivbordet
3. Starta Terminal och skriv
python /Users/<ditt användarnamn på din Mac>/Desktop/coopverify.py <din e-postadress> 2014-11 2016-01

Voila, funkade klockrent (efter hjälp härifrån) för mig!

2014-11 2016-01 kan du byta ut till de månader du vill kolla.

1. Ladda ner och installera Python
Python Release Python 2.7.10 | Python.org
2. Ladda ner coopverify.ps och lägg på skrivbordet
3. Starta Terminal och skriv
python /Users/<ditt användarnamn på din Mac>/Desktop/coopverify.py <din e-postadress> 2014-11 2016-01

Voila, funkade klockrent (efter hjälp härifrån) för mig!

2014-11 2016-01 kan du byta ut till de månader du vill kolla.
Mycket tydligt och bra! Tack för assistans. :)

Toppen