Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sökt OT för Köpenhamn - Tokyo från Go till Business. När jag går in på Optiontown.com och kollar så står det "upgrade decision pending" på Business, medan på Plus så står det att upgrade price är 0€. Är det för att jag redan har betalt det dyrare business-priset? Så om jag nu väljer att ansöka på plus-uppgraderingen så får jag bara tillbaka det jag betalt för businessuppgraderingen minus en plus-uppgradering?

Svaret finns säkert någonstans tidigare i tråden, har letat febrilt. Men jag har en bokning med United (som inkluderar ARN-LAX med SK). Har fått två stycken bokningsreferenser en för United och en för SAS. Ingen av dessa fungerar om man går in på Optiontown (via SAS hemsida), är det bara resor bokade genom SAS som kan uppgraderas.

Jag tycker det borde gå att uppgradera ARN-LAX om du har en bokningsreferens från SAS. Funkar den på SAS hemsida?

Ja, det fungerar att använda referensen till att se resedetaljer, men med varningen: "Den här bokningen går inte att boka om eller avboka här. Kontakta din resebyrå eller ring SAS på 0770 727 727"

Ja, det fungerar att använda referensen till att se resedetaljer, men med varningen: "Den här bokningen går inte att boka om eller avboka här. Kontakta din resebyrå eller ring SAS på 0770 727 727"

Varningen i sig är nog ingen fara. Jag tycker du ska ta och kontakta OT's kundtjänst och se ifall de kan reda ut varför du inte får upp några erbjudanden om uppgradering med bokningsreferensen. Vad jag vet så borde det gå att uppgradera så länge det är en SK-flight.

Varningen i sig är nog ingen fara. Jag tycker du ska ta och kontakta OT's kundtjänst och se ifall de kan reda ut varför du inte får upp några erbjudanden om uppgradering med bokningsreferensen. Vad jag vet så borde det gå att uppgradera så länge det är en SK-flight.

Tack för snabbt svar. Jag testar med kundtjänst. Kan ju vara att resan är ganska långt fram i tiden (juni).

Samtliga flighter bokades 23:30 igår kväll och OT lades in 15 min efter bokning. 3,5 timme senare hade 4 mail kommit med 5-10 min intervall att jag blivit uppgraderad på samtliga flyg från Youth (Bokningsklass V) till Plus (Bokningsklass Z). Sköna 7500 poäng in istället för bara 1880 som Youth hade gett.

17JAN ARN-OSL SK495 (42 euro)
17JAN OSL-LHR SK809 (42 euro)
17JAN LHR-CPH SK1516 (57 euro)
17JAN CPH-ARN SK1428 (41 euro)

Totalt 182 euro och biljetten i grunden kostade 2194SEK.

Känner mig lurad av OT! Ansökte om både Plus och Business för SK963 (ARN-HKG). Betalde 3500 SEK. Det var månader innan flighten skulle gå.
Blev överraskad att jag på torsdag (avgång på fredag) fick mejl av OT att ingen upgrade finns. Räknade med ett fullsatt flight. Better luck next time tänkte jag.
Sen på kl. 19:16 kom SMS att man kan köpa cash upgrade för 4499 SEK. Men vad f..!
Nappade på dealen vid loungen på fredag eftersom det känndes bättre med ordentlig sömn och nya kabin.
Men, det var ju 1000 SEK mer än vad jag hade betald via OT. Och man missar EB poäng så klart.
Undrar varför SAS gör så här?
Dessutom fanns lite platser i C och även mycket plats in Plus.
Men varför fick jag avslag via OT?!
image.png

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen