Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Ringde till United nu. Väskornas sista scanning är fortfarande OSL. Fattar inte varför de inte skickade med SK907 igår morse 8/1 (eller vilken dag det nu blir Norsk tid).

Men de skulle iallafall lasta väskorna på LH865 till FRA imorgon (idag hemma) 9/1 och sedan vidare till IAD med LH418 och anländer LAS med UA461 imorgon kväll kl2120 lokal tid.

Vi måste ju byta hotell och har idag handlat lite saker så vi kunde utan problem köpa en ny väska och lägga in claim i formuläret på United hemsida. Nice!

De verkar ju iaf ha koll på var era väskor är...
Jag ringde SAS på SFO i morse, och nu kunde jag iaf få referensnummer, men hon jag pratade med visste inte var väskan fanns, utan rekommenderade mig att kolla online. Den som var ansvarig var inte på plats, men hon la in en notis att jag hade ringt och skulle be ansvarige att ringa upp mig, men jag har då inte fått något samtal än. Tittar jag online på worldtracer.aero så anges status som "TRACING CONTINUES. PLEASE CHECK BACK LATER"

Jag fortsätter med mitt hijackande av tråden för att gråta ut om mina egna baggagebekymmer.
För ca en timme sen så ringde de mig till slut från SAS på SFO. Dock bara för att säga att de fortfarande inte har några nyheter om min väska, och så fick jag ett nytt telefonnummer "for premium passengers only" där de tydligen ska kunna hjälpa mig att spåra väskan.
Det är ett nummer i Polen, och går till en "Lost luggage tracking office for EBG/D/P". Hade ingen aning om att ett sådant existerade, så något nytt har man lärt sig. Även intressant att just den funktionen är outsourcad till Polen.

Det är ett nummer i Polen, och går till en "Lost luggage tracking office for EBG/D/P". Hade ingen aning om att ett sådant existerade, så något nytt har man lärt sig. Även intressant att just den funktionen är outsourcad till Polen.
Spännande. Undrar vad de ska kunna göra. Antingen så vet ju systemet var väskan är eller så vet det inte det. Inte direkt så att de kommer att skicka ut polacker för att leta efter den.

Tacka vet jag vår företagsförsäkring hos LF, ett halft PPB direkt vid ankomst för nödvändigheter om bagaget saknas.

LF antar jag är Länsförsäkringar? Har oxå dom med ett utökat reseskydd, är det det du också har eller finns det ytterligare något man kan lägga på?
Men har inte koll på vad PPB är?

Spännande. Undrar vad de ska kunna göra. Antingen så vet ju systemet var väskan är eller så vet det inte det. Inte direkt så att de kommer att skicka ut polacker för att leta efter den.

Ja, verkligen. Jag är också väldigt nyfiken på vad de skulle kunna göra.
"Tyvärr" säger worldtracer att väskan är återfunnen och ska åka med SAS-flighten CPH-SFO idag, så jag antar att jag inte behöver ringa polackerna. Sen får vi väl se om de lyckas få hit den till Vegas också som de lovat, trots att SFO-LAS var bokat på en separat biljett.

Toppen